Sökning: "marknadsföring av gym"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden marknadsföring av gym.

  1. 1. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Moa Jonsson; Lina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadskommunikation; övertalningsstrategier; TikTok; virtuella gemenskaper; multimodal kritisk diskursanalys; retorisk analys.;

    Sammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER

  2. 2. Arnold är stark, Zlatan är bäst och Svensson är man : en text- och bildanalys av tidskrifter om mäns kroppsideal

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Carmen Walker; Ebba Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Män; kroppsideal; mannens kropp; sinnesmarknadsföring; färgpsykologi; media; marknadsföring;

    Sammanfattning : As a further study of the authors' previous work on how the concept of body ideal is defined in gym culture and how body ideal affects the individual, the authors in this work have included media influence as a problem. The question that is answered is “How has the media portrayed the male body, then compared to now? (from 2010 onwards)” and ”How has the picture changed over time with similarities and differences?". LÄS MER

  3. 3. Tjänsteföretagets möjligheter att påverka serviceupplevelsen : en studie om företags värdeerbjudanden och påverkan på kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tove Johansson; [2017]
    Nyckelord :Service marketing; service logic; value creation; experience-based services; credence-based services; Tjänstemarknadsföring; tjänstelogik; värdeskapande; upplevelsebaserade tjänster; förtroendebaserade tjänster;

    Sammanfattning : Since the turn of the century, the focus in marketing has shifted to a service-centred view, where co-creation of value between customer and business is central. Services, which are characterized by intangible resources, co-production and heterogeneity, account for the majority of employment in society today. LÄS MER

  4. 4. Flås, svett och inkongruens - En studie om effekterna av träning och tematisk inkongruens på annonser

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elias Bjerkeryd; Linnéa Hultemar; [2015]
    Nyckelord :advertising; physical exercise; affective priming; advertising context; thematic incongruence;

    Sammanfattning : Previous research about contextual effects on advertising has mainly focused on the editorial context, while advertisements' broader context has been overlooked. This paper aims to take a broader perspective on advertisement context. LÄS MER

  5. 5. Brittiskt träningskoncept i Sverige : En studie om möjligheten för multigym på Sverigemarknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Holmdahl; Erik Wickman; [2015]
    Nyckelord :Marketing; supplement products; value creation; consumer attitudes; Porters five forces; Marknadsföring; tilläggsprodukter; värdeskapande; konsumentattityder; Porters femkraftsmodell;

    Sammanfattning : Medan gymbranschen i Sverige domineras av gymkedjor som Friskis & Svettis och SATS, som erbjuder främst gymträning med mindre fokus på tilläggsprodukter för ett relativt lågt pris, domineras marknaden i Storbritannien av företag som t.ex. David Lloyd och Virgin Active. LÄS MER