Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Bryggan från magkänslan till hjärnkontoret : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar, med hjälp av digital marknadsföring, skulle kunna öka antalet medlemmar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Eriksson; Markus Freberg; [2022]
    Nyckelord :Sports Association; Non-profit organizations; Digital Marketing; Social Media; Word-of-Mouth.; Idrottsförening; ideella föreningar; digital marknadsföring; social media; Word-of-Mouth.;

    Sammanfattning : Idrottsföreningar upplever idag en negativ trend som berör avhoppsproblemtik bland idrottsföreningarnas medlemmar. Tidigare studier behandlar främst denna avhoppsproblemtik ur perspektivet av barn- och ungdomar. LÄS MER

  2. 2. Kriskommunikation i en idrottsförening : En fallstudie om Helsingborgs Idrottsförening i kris

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Djaneta Zakaeva; Danny Assad; [2016]
    Nyckelord :idrottsförening; Helsingborgs Idrottsförening; kriskommunikation; huliganism; fotboll; marknadsföring; Allsvenska; kommunikationsstrategi; krishantering; SCCT;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur idrottsföreningar kan tillämpa kriskommunikation och kommunikationsstrategier för att återhämta en idrottsförening från en allvarlig kris. Avsikten med undersökningen är även att få fram hur brister i kriskommunikation och kommunikationsstrategier kan drabba idrottsföreningars hantering av allvarliga krissituationer och därmed orsaka ekonomisk skada för föreningen. LÄS MER

  3. 3. Grafisk profil Jönköping Bandy : Visual identity Jönköping Bandy

    Kandidat-uppsats, Tekniska Högskolan

    Författare :Madeleine Nordin; Tobias Gunnarsson; [2013]
    Nyckelord :grafisk design; grafisk profil; Jönköping Bandy; designprocess; idrottsförening; marknadsföring; vetenskaplig undersökning;

    Sammanfattning : During the spring of 2013 we developed a visual identity for Jönköping Bandy, a bandy association in Jönköping, which was founded in 1947. Jönköping Bandy’s main problem was the low interest for the association by the local people. The association also had problems with the economy, which made it hard for them to merchandise themselves. LÄS MER

  4. 4. LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Pierre Farkas; Henrik Bodarve; [2011]
    Nyckelord :Sports Marketing; Service Marketing; Relationship Marketing; Customer Satisfaction; Ishockey; Varumärke; Evenemang; Upplevelseindustri; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. LÄS MER

  5. 5. En undersökning om hur idrottsföreningar kan utvecklas genom marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Henrik Tojkander; Yen-Leng To; [2011]
    Nyckelord :idrottsförening; 51-procentsregeln; social media; idrottsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Vi vill med vår uppsats undersöka och analysera hur lagidrottsföreningar i Sverige kan utveckla sin marknadsföringsstrategi. Initiativet togs delvis med anledning av en pågående diskussion om ändring kring 51-procentsregeln samt ett delat intresse i idrott. LÄS MER