Sökning: "marknadsföring av onlinespel"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden marknadsföring av onlinespel.

  1. 1. Varningssignaler om spelmissbruk

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sivar Shwan Aziz; Taha Mustafa; [2020]
    Nyckelord :User experience; online casino; gambling addiction; Nielsens Heuristics;

    Sammanfattning : Online casino var tillgängligt för 10 år sedan men inte i samma utsträckning. Samtidigt harspelindustrin expanderat och onlinespel har blivit mer tillgängligt genom teknikutvecklingenför telefoner och surfplattor. Online casinos prioritet är att få nöjda kunder som tycker omspel och plattformen de använder. LÄS MER

  2. 2. En studie av spellagens måttfullhetskrav - Ett krav under förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Alexander Danielsson; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; Marknadsföringsrätt; Spellag 2018:1138 ; Lotterilag 1994:1000 ; Måttfullhet; Måttfullhetskrav; Spel; Onlinespel; Lotteri; EU; EU-rätt; Inre marknad; Fri rörlighet; Tjänst; Law and Political Science; Business and Economics;

    Sammanfattning : Increased advertising for gambling services came as an effect of the re-regulation of the Swedish gambling market. According to the Swedish gambling law there is a requirement to observe moderation when marketing gambling services to consumers. LÄS MER

  3. 3. Vilka faktorer är viktiga för små onlinespel företag skall överleva på den svenska spelmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Markos Kokkinos; Andres Bustos; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I samband med teknologins snabba utveckling har internetanvändningen ökat drastiskt sedan början av 1990-talet. Under detta decenniums snabba IT-utveckling, då internet blivit mer tillgängligt för de flesta individer, uppkom onlinespel på internet. LÄS MER

  4. 4. Viral marknadsföring för MMO-spel : Att marknadsföra spel som Dreamlords: The Reawakening

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Joakim Bergman; [2009]
    Nyckelord :dataspel; massiva onlinespel; marknadsföring; community;

    Sammanfattning : Detta examensarbete består av skapandet samt det praktiskatillämpandet av en metod, som har syftet att med hjälp av viralmarknadsföring få in nya spelare till ett massivt onlinespel1.Syftet med detta examensarbete är att skapa en bättre uppfattningom vad viral marknadsföring är för något, men också hur man kananvända den i marknadsföringssyfte. LÄS MER