Sökning: "marknadsföring av producent produkter"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden marknadsföring av producent produkter.

  1. 1. Fruits of knowledge : a case study of marketing strategies for small-scale mango farmers in the Nyanza Province, Kenya

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fennia Carlander; Karin Lothigius; [2011]
    Nyckelord :collaborations; developing countries; horticultural marketing; institutional context; Kenya; mango production; marketing strategies; small-scale farming;

    Sammanfattning : This report is focused on marketing opportunities for small-scale mango farmers in the Nyanza Province in Kenya. Kenya is a large horticultural producer in the world. Horticulture is an important income for a large share of the rural population in Kenya but profitability is low due to inefficiencies in marketing systems and poor infrastructure. LÄS MER

  2. 2. Marketing, branding and sales agreements : case studies from small-scale farms in Canada and Sweden

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lina Johansson; [2008]
    Nyckelord :brand; marketing; small-scale cattle production; sales agreement; value-added; relations;

    Sammanfattning : We are presently living in a complex society where there is a great distance between the production and the consumption. The debate about the importance of "eating locally produced food" escalates as research shows correlation between life styles and a climate in change. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring av lokal mat : en fallstudie av tre livsmedelsproducenter

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :David Levrén; [2008]
    Nyckelord :landsbygdsutveckling; livsmedelsproduktion; lokal mat; marknadsföring; mervärde; småskalig livsmedelsförädling;

    Sammanfattning : The process of food production has changed dramatically over the past one hundred years. Industrialization has led to large units of production, manufacturing, distribution, marketing and retail business. LÄS MER

  4. 4. Att påverka ett beteende : - Kan ett livsmedelsföretag påverka folkhälsan?

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Camilla Lindqvist; Petra Ekelund; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Konsumentbeteende; Kostvanor; Konsumentpåverkan;

    Sammanfattning : På grund av en ökad uppmärksamhet kring sämre kostvanor som en faktor till sämre folkhälsa har åtgärder för att informera konsumenten om kostens verkningar vidtagits. Dessa åtgärder handlar bland annat om tydligare märkning av hälsosamma livsmedel för att underlätta för konsumenten. LÄS MER

  5. 5. Skyddet av TV-format vid licensiering

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sofie Strempel; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under senare �r har konkurrensen mellan TV-kanaler �kat kraftigt, inte minst efter det att det statliga monopolet p� TV-s�ndningar har h�vts. Detta har lett till en fokusering p� att skapa program som kan locka s� m�nga tittare som m�jligt. LÄS MER