Sökning: "marknadsföring av tjänster grönroos"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring av tjänster grönroos.
1. Motiv till sponsring : skillnader mellan produkt- och tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien syftar att undersöka företags motiv till sponsring, samt se om de skiljer sig åt beroendes på om företagen säljer varor eller tjänster. Vi undersöker sponsring utifrån Grönkvists (2000) motiv till sponsring; associations- och imageöverföring, samhällsansvar, exponering, relationer, branschexlusivitet, lanseringar, försäljning och intern marknadsföring samt Grönroos teorier om tjänstemarknadsföringens natur. LÄS MER
2. Skapandet av lojalitet : - en utvärdering av marknadsföringsstrategier
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Titel: Skapandet av lojalitet - en utvärdering av marknadsföringsstrategier. Författare: Emma Hautanen & Eve-Marie Rowe Handledare: Lars Vigerland Ämne: Marknadsföring Dokumenttyp: Kandidatuppsats 10p. LÄS MER
3. Relationsmarknadsföring : En fallstudie av reklambyråer
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Abstract The development of new economies from the industrial revolution to the information society of today has led to an increase in goods, services and information technology. It has also affected the way that organizations are formed and shown that organizations transform more and more into networks. LÄS MER