Sökning: "marknadsföring av tjänster grönroos"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring av tjänster grönroos.

  1. 1. Motiv till sponsring : skillnader mellan produkt- och tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Stenbäck; Johan Strandberg; [2008]
    Nyckelord :Sponsring; Motiv; SAS Masters; Tjänstemarknadsföring; Produktmarknadsföring; Golf;

    Sammanfattning : Studien syftar att undersöka företags motiv till sponsring, samt se om de skiljer sig åt beroendes på om företagen säljer varor eller tjänster. Vi undersöker sponsring utifrån Grönkvists (2000) motiv till sponsring; associations- och imageöverföring, samhällsansvar, exponering, relationer, branschexlusivitet, lanseringar, försäljning och intern marknadsföring samt Grönroos teorier om tjänstemarknadsföringens natur. LÄS MER

  2. 2. Skapandet av lojalitet : - en utvärdering av marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Hautanen; Eve-Marie Rowe; [2007]
    Nyckelord :Lojalitet; Word-of-mouth; Involvement theory; Marketing mix; Medicinteknisk;

    Sammanfattning : Titel: Skapandet av lojalitet - en utvärdering av marknadsföringsstrategier. Författare: Emma Hautanen & Eve-Marie Rowe Handledare: Lars Vigerland Ämne: Marknadsföring Dokumenttyp: Kandidatuppsats 10p. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföring : En fallstudie av reklambyråer

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jeanette Engdahl; Mijanovic Mija; [2006]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; reklambyrå; reklambransch; kreativitet; strategi;

    Sammanfattning : Abstract The development of new economies from the industrial revolution to the information society of today has led to an increase in goods, services and information technology. It has also affected the way that organizations are formed and shown that organizations transform more and more into networks. LÄS MER