Sökning: "marknadsföring bibliotek och informationsvetenskap"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden marknadsföring bibliotek och informationsvetenskap.

  1. 1. Digital service erbjuden till användare med funktionsnedsättning på Armeniens national bibliotek : utmaningar och åtgärder.

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anna Khachatryan; [2015]
    Nyckelord :digital biblioteksservice; national bibliotek; Republiken Armenia; användare med nedsatt syn; användare med fysisk funktions nedsättning; användare med nedsatt hörsel; tillgång till internet; marknadsföring av digital biblioteksservice;

    Sammanfattning : The purpose of the present qualitative study is to create knowledge about librarydigital services and their marketing to patrons with disabilities in Armenia, on theexample of the National Library of Armenia, as well as, to discover opinions of theNLA librarians and patrons with disabilities about the importance of library digitalservices to people with disabilities. Literature review and qualitative interviewing has been employed as methods to collect the empirical data. LÄS MER

  2. 2. ”Vad gör bibblan på Facebook?” En studie av ungdomars uppfattningar om bibliotekens marknadsföring och kommunikation i sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Sofia Lutman; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; relationsmarknadsföring; kommunikation; användare; bibliotek 2.0; bibliotek; ungdomar; marknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine young people’s opinions about libraries using social media for communicative and marketing purposes. There are three research questions: What do young people think about libraries using social media for communicative and marketing purposes? Do they want to interact with libraries in social media and, if so, in what way? Are their opinions and their will to interact influenced by what kind of relationship they have with libraries, their reading habits, and whether or not they use libraries’ digital services? Prior research is divided into three themes: library development, marketing, and young people. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring av bibliotek via sociala medier : Hur ser bibliotekarier på det?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Linn Ahlander; Rasmus Lindahl; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; SWOT TOWS Matrix; marknadsföring; bibliotekarier; bibliotek; marknadsmix; marknadsföringsstrategi; marknadsföringsverktyg;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate how librarians view marketing of the library using social media and how this can be used in a marketing strategy. The theoretical framework for this thesis is based on the 7 Ps of the marketing mix, SWOT-analysis and SWOT/TOWS Matrix. LÄS MER

  4. 4. ”Biblioteken vill bara vara hippa” : en studie om ungdomars attityder till bibliotekens marknadsföring på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Isabelle Mattsson; Anna Åhlund; [2013]
    Nyckelord :sociala medier; Facebook; relationsmarknadsföring; bibliotek; skolbibliotek; bloggar; ungdomar; marknadsföring;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine young adults’ attitudes towards libraries marketing in social media. Libraries mainly use social media to reach out to young adults. However, young adults mainly use social media to communicate with their friends. LÄS MER

  5. 5. Det moderna biblioteket : Om biblioteks marknadsföring i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Therése Olsson; [2013]
    Nyckelord :sociala medier; Facebook; Twitter; relationsmarknadsföring; bibliotek; folkbibliotek; blogg; marknadsföring;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate how libraries market themselves in social media and why they do it. I have studied a certain public library’s process of introducing social media into its marketing mix, the preparations for this process and the effects of these marketing methods. LÄS MER