Sökning: "marknadsföring bilbranschen"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden marknadsföring bilbranschen.

  1. 6. Vill du dela ditt liv med mig? : En kvalitativ studie om värdeskapande genom en mobilapplikation inom bilbranschen.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rebecka Mattsson; [2014]
    Nyckelord :Värde; Konsumentvärde; Mobilmarknadsföring; Mobilapplikationer; Marknadserbjudande; Bilbranschen.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera vilka funktioner en mobilapplikation från ett bilhandelsföretag, också som självständigt serviceföretag, behöver ha för att konsumenter ska kunna skapa och uppleva värde. Undersökningen ämnar även att förstå och analysera hur företaget borde möjliggöra ett högre värde för konsumenterna genom en mobilapplikation. LÄS MER

  2. 7. Bilindustrins Kommunikation : En studie om betydelsefulla argument och positionering mot en vinnande marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Christian Schmidt; [2008]
    Nyckelord :bilindustri; brus; kommunikationsargument; kommunikationsprocess; positionering; asiens tillväxt i bilindustrin; framtida marknadsutveckling; miljö;

    Sammanfattning : sänds ut av företagen störs och påverkas av många omvärldsfaktorer och det blir kontinuerligtsvårare sticka ut och kommunicera med marknadens konsumenter. Miljön är en faktor sompåverkar många av dagens industrier och så även bilbranschen. LÄS MER

  3. 8. Att marknadsföra för planeten - En studie om bilbranschen och den gröna marknadskommunikationens effekt på konsumenterna

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Holmström; Christian Spangsberg; Joakim Bengtsson; [2008]
    Nyckelord :grön marknadskommunikation; marknadsföring; miljömedvetenhet; mottagande; förväntningar; uppfattningar gemensamt värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att visa på hur företag kommunicerar för att möta den ökade miljömedvetenheten och därigenom åskådliggöra hur dagens miljöinriktade marknadsföring förmedlas av bilföretagen och uppfattas av konsumenterna. Uppsatsen utgår från kvalitativ metod i form av intervjuer genomförda med Volvo Personvagnar, Lexus Sverige och Audi Sverige samt fokusgrupper i Helsingborg, Halmstad och Lund. LÄS MER

  4. 9. Komplexa köpbeslut : ett rationellt val?

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Mattias Hakala; David Axelsson; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; emotionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Ett skifte inom marknadsföring och försäljning har påbörjats i och med att fokusen på produktens egenskaper och kvalitéer skiftas till fördel för kundens upplevelse och känslorna för produkten/företaget. För att erhålla en mer stabil och lojal kundbas verkar det som att relationsskapandet med kunden blir allt mer viktigt enligt författare av väsentlig teori. LÄS MER

  5. 10. Bilföretagens reklam till segmentet 50+ - En studie om reklam bör vara anpassad till segmentet 50+ eller om detta är en överskattad strategi

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Sandberg; Anna Lundvall; Linda Arvidsson; [2007]
    Nyckelord :Segmentet 50 ; bilbranschen; anpassad reklam; överskattad strategi; informativ reklam; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att, med bakgrund av vad som redan studerats inom ämnet marknadsföring till segmentet 50+ samt nyförvärvad kunskap, ta reda på om det verkligen är värt för de utvalda bilföretagen att satsa på anpassad reklam mot segmentet 50+ och om konsumenterna inom detta segment uppskattar att de får reklamen direkt riktad till sig. Vi valde att utgå från en abduktiv ansats med kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER