Sökning: "marknadsföring bio"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsföring bio.

  1. 1. Faktorer som påverkar möjligheterna att använda träfiberisolering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Aleksandra Petrovic; Wilma Olsson; [2022]
    Nyckelord :Wood fiber insulation; Mineral wool; Technical performance; Träfiberisolering; Mineralull; Teknisk prestanda;

    Sammanfattning : The global climate situation today is strained, leading to both the need and the interest for the use of non-polluting materials to increase in the building sector. In Sweden, this sector accounts for about 18% of the country’s total domestic emissions of greenhouse gases, of which 55% occurs from heat losses in buildings. LÄS MER

  2. 2. Storytelling som marknadsföringsstrategi för en hållbar innovation : en berättelse om flerbostadshus i trä

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jesper Kollberg Dahlström; Moa Gunnarsson; Stina Laggren; [2017]
    Nyckelord :hållbar innovation; hållbar marknadsföring; storytelling; byggindustrin; flerbostadshus byggda i trä; cirkulär- och biobaserad ekonomi; bryta en norm;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen tillsammans med en allt snabbare resursförbrukning till följd av en växande population innebär att det inte längre är hållbart för företag att använda den linjära ekonomiska modellen” take-make-dispose”. Den ekonomiska modellen som har dominerat företagsstrukturen sedan den industriella revolutionen. LÄS MER

  3. 3. Kampen om eleverna. : En undersökning om hur konkurrensen och marknadsföringen har förändrats inom gymnasieskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Eva Göransson; [2013]
    Nyckelord :Konkurrens; Marknadsföring; Skolmarknad; Kommunikationsbudskap;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbeta var att undersöka och kartlägga vilka marknadsföringsåtgärder som gymnasieskolorna använde sig av för att locka potentiella elever till just deras skola och analysera hur detta kan påverka eleverna. För att besvara syftet användes dessa frågeställningar Hur uppfattar gymnasieskolorna behovet av marknadsföring? Hur ser marknadsföringsåtgärderna ut vid berörda gymnasieskolor? samt Hur påverkar marknadsföring eleverna enligt teorin? Undersökningen genomfördes genom sex stycken semistrukturerade djupintervjuer med marknadsföringsansvariga vid respektive gymnasieskola. LÄS MER

  4. 4. Kommer snart i 3D : En jämförelse mellan 1950-talets och samtidens 3D-trailrar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lars Eriksson; [2012]
    Nyckelord :film; trailer; trailrar; 3D; marknadsföring; 1950-tal; Johnston; Kernan; Street; Avatar; The Final Detination; Tron Legacy; Pirates of the Caribbean; The Three Musketeers; The Adventures of Tintin; Men in Black; The Smurfs; jämförelse; National Screen Service; stil; konventioner; YouTube; bio; biograf;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om filmtrailrar, och mer specifikt trailrar som marknadsför 3D-filmer. Syftet är att lyfta fram ett till stora delar outforskat ämne och undersöka likheter och skillnader i konventioner mellan trailrar från 50-talet och moderna trailrar. LÄS MER

  5. 5. Det oupptäckta intresset : - en studie i hur Uppsala Stadsteater kan locka män 25-40 år till teatern

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Djerv; Nadja Qveflander; [2009]
    Nyckelord :marknadsföring; kultur; Uppsala Stadsteater;

    Sammanfattning : Teatern är en plats där konstnärlig aktivitet ska bedrivas och vara ett nöje som är till för alla. Såväl barn som äldre ska finnas representerade i salongerna. Tyvärr ser det inte riktigt ut så idag. LÄS MER