Sökning: "marknadsföring butik retail"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsföring butik retail.
1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
2. Butiksdöden : en studie om generation Ys konsumtionsbeteende i fysisk butik vs online
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Under det senaste decenniet har e-handeln expanderat och det gångna årets pandemi i form av covid-19 har bara ökat denna tillväxt. Stora delar av beklädnadshandeln har i samband med detta övergått från att ske offline till online. LÄS MER
3. Konsumentbeteenden under en världsomfattande pandemi : En kvalitativ studie som undersöker digitaliseringens roll under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Studiens relevans grundar sig i e-barometerns årsrapport gällande en påvisad ökning av svensk e-handel under år 2020. Följaktligen är syftet med denna studie att studera svenska kvinnors konsumentbeteenden inom detaljhandeln under Covid-19 pandemin med fokus på digitaliseringens roll. LÄS MER
4. Hur kan fysiska butiker undvika en butiksdöd? : En kvalitativ studie om hur fysiska butiker upplever att internet ochden digitala utvecklingen påverkar butiken samt hur nätbutiker arbetar med internetmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : The internet has provided an easier way to trade goods and services through online stores. As an effect of internet and e-commerce, companies restructure the trade from the physical store to online store. LÄS MER
5. Företags tillämpning av nudging inom detaljhandelsbranschen : En kvalitativ studie om hur företag inom detaljhandelsbranschen tillämpar nudging inom fysisk butik och e-handelsplattform
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Föreställ dig att du har funderat ett tag på att börja äta mer hälsosamt, även om du inte kan förmå dig till att börja. Plötsligt en dag känns det där hälsosamma alternativet i restaurangen som ett mycket naturligt val att ta och en anledning till det kan bero på att restaurangen hade utformat en nudge som du blev påverkad av. LÄS MER