Sökning: "marknadsföring ekologi"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden marknadsföring ekologi.
1. Möjligheter till utvecklad miljökommunikation kring återanvändning av restmaterial : En studie av hur återvinningsföretag kan anpassa sin miljökommunikation efter kunders efterfrågan och miljövärderingar
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknikSammanfattning : Återvinningsföretag och deras utbyten med sina kunder spelar en viktig roll för möjliggörandet av återcirkulering av restmaterial, något som bidrar till en mer effektiv och hållbar resurshantering i samhället. Denna studie har därför undersökt hur återvinningsföretag kan utveckla sin miljökommunikation genom att studera hur kunder värderar miljönytta, vilka miljöåtgärder och -effekter de främst prioriterar samt vilken typ av information de skulle kunna ha användning av. LÄS MER
2. Turism, marknadsföring och hållbar utveckling : En kvalitativ studie om hållbart utvecklings- och marknadsföringsarbete i Visby
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to examine how Leader Gute and the municipality Region Gotland work with sustainable tourism development in Visby on Gotland. This methodological study will shed light on how Gotlands Besöksnäring AB and Destination Gotland markets Visby and if they work with sustainability. LÄS MER
3. Omgivningens inverkan på individens ekologiska konsumtion : – hur social påverkan influenserar ekologiska köpbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : .... LÄS MER
4. En Reko, Eko eller Schysst resa? : - En studie om hur Svenska researrangörer förhåller sig till turismens hållbarhetsfenomen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Denna kandidatuppsats har haft som syfte att undersöka hur två svenska researrangörer; Ving och Fritidsresor, kommunicerar och marknadsför sig genom text med fokusering mot hållbar turism. Researrangörernas tolkning och föreställning av deras hållbara arbete har granskats och ställts mot tidigare turismvetenskaplig begreppsapparat gällande hållbar turism, som uppfattas vara av komplex karaktär. LÄS MER
5. Runda bönder och glada höns: En analys av vardaglig riskkommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Att veckohandla är inte den enklaste vardagssysslan i dagens moderna samhälle. I livsmedelsbutiker bombarderas man av en mängd olika kommunikativa budskap, märkningar och symboler som indikerar vilka varor som innehåller minst socker, minst fett eller som odlats under rättvisa arbetsvillkor. LÄS MER