Sökning: "marknadsföring el"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden marknadsföring el.

  1. 1. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jane Bergström; Mikaela Godring; [2023]
    Nyckelord :small business; economic crisis; customization; contingency theory; marketing mix; småföretag; ekonomisk kris; anpassning; contingency theory; marknadsföringsmix;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER

  2. 2. Klimatkompensationsåtgärder i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi

    Författare :Ebba Lejonklev; Emma Persson; [2022]
    Nyckelord :Klimatkompensation; klimatneutralitet; LFM30; NollCO2; klimatpolitik; negativa utsläpp; grön marknadsföring; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Med en växande kunskap om hur klimatet påverkas av byggbranschen för både företag och konsument växer också kraven på klimatkompensation och förbättrade åtgärder kring klimatavtrycken som görs. Företag utmanas mer av intressenter i samhället i sitt miljö- och klimatarbete vilket ställer högre krav på alla aktörer inom byggsektorn. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Artists on consumer's behavior : A study on how artists influences on consumer's purchasing behavior in latin  countries

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap; Jönköping University/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Miguel Angel Serrano Manchón; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; Consumer’s Behavior; Viral Marketing; Latin Countries; Purchasing Behavior; Latin music; Marketing de influenciadores; comportamiento del consumidor; marketing viral; países latinos; comportamiento de compra; música latina;

    Sammanfattning : Background: We currently live in a time when consumers trust more on social media and less on traditional advertising as a source of information for their purchasing decisions. Social media and traditional advertising must be integrated somehow so that marketers can communicate more effectively with their target market. LÄS MER

  4. 4. Digital marknadsföring i syfte att hämma kundbortfall : Nyttjande av digital marknadsföring för att minska kundbortfall

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lin El-Najjar; Filip Ilic; [2020]
    Nyckelord :Customer churn; Digital marketing; CRM system; Customer satisfaction; Telecommunications companies; Kundbortfall; Digital marknadsföring; CRM-system; Kundnöjdhet; Telekommunikationsbolag;

    Sammanfattning : Kundbortfall är en utmaning vilket flertalet organisationer står inför. Tidigare studier påvisar att digital marknadsföring kan vara en lösning för att minska kundbortfall, detta på grund av att digital marknadsföring kan bidra till ökad kundnöjdhet vilket i sin tur leder till kundlojalitet. LÄS MER

  5. 5. Generic brands - is it as simple as it seems to be? : A quantitative study investigating the differences between Swedish and Lithuanian students' perceptions of generic brands

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Georg Košel; Tautvydas Lukošius; [2019]
    Nyckelord :generic brands; shopping behavior; packaging design; cultural differences; Swedes and Lithuanians; students; perceptions; retail;

    Sammanfattning : Problem: Even though many types of research were conducted on generic brands, literature about Swedish and Lithuanian students on this perspective is almost nonexistent. Research questions: Which essential factors that shape the intention to purchase or not to purchase generic store brands differ between Lithuanian and Swedish students? What are the differences in the shopping behavior and perceptions of Swedish and Lithuanian students as consumers of generic brands? Does the packaging design highlight any differences between Lithuanian and Swedish students as consumers of generic brands? Methodology: We conducted an anonymous quantitative study. LÄS MER