Sökning: "marknadsföring employer branding"

Visar resultat 16 - 20 av 69 uppsatser innehållade orden marknadsföring employer branding.

  1. 16. Teknisk växtvärk – hur kan Sveriges försvar attrahera tekniskt intresserade ungdomar? : En studie om Luftvärnets möjlighet att attrahera unga teknikintresserade människor.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Business Model Innovation (BMI)

    Författare :Per Carlsson; Andreas Westermark; [2020]
    Nyckelord :Armed forces; Sweidish armed forces; technology; recruitment; Air defence; Employer branding; Försvarsmakten; teknik; teknisktjänst; tekniker; rekrytering; tillväxt; luftvärnsregementet; Lv 6; arbetsgivarvarumärke; arbetsgivarattraktivitet;

    Sammanfattning : Sveriges luftvärn står inför stora utmaningar vilka till stor del har orsakats av ett förändrat omvärldsläge med större osäkerheter. Osäkerheterna har i sin tur lett till att efterfrågan på förmågan luftvärn ökat och getts mer utrymme i samhällsdebatten. LÄS MER

  2. 17. Attraktiv arbetsgivare enligt produktionsarbetare : En kvalitativ studie som jämför forskning och teorier mot vad medarbetare upplever som viktiga faktorer i relationen till sin arbetsgivare för att uppleva lojalitet och ömsesidighet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Rebecca Olsson; [2020]
    Nyckelord :arbetsgivarerbjudande; arbetsgivarvarumärke; Employer Branding; Employer Value Proposition; intern marknadsföring; medarbetarlojalitet; produktionsavdelning; produktionsarbetare; reciprocitet;

    Sammanfattning : Medarbetare är en av de viktigaste faktorerna inom organisationer för att nå framgång och särskilja sig från konkurrenter. Genom att utveckla ett attraktivt arbetsgivarvarumärke för både den externa och den interna marknaden kan organisationer locka och behålla kompetenta medarbetare. LÄS MER

  3. 18. Walk the talk – för en trovärdig hållbarhetsprofilering : En förklarande studie om sambandet mellan internal-external brand alignment och employee advocacy

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Madelene Eriksson; Lisa Thörn; [2019]
    Nyckelord :Sustainability marketing; Employee advocacy; Internal marketing; Brand; Hållbar marknadsföring; Employee advocacy; Intern marknadsföring; Förtroende; Brand commitment; Employer branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet och CSR är idag en självklarhet i många nordiska företag. Under de senaste åren kan även en ökning konstateras i konsumenters vilja att betala mer för hållbara produkter. LÄS MER

  4. 19. "Det är en bra arbetsgivare, men..." : En kvalitativ intervjustudie om varför unga medarbetare valt att avsluta sin anställning.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sandra Björnfot; Emma Wiklund; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; Arbetstillfredsställelse; Interaktion; IT; Förväntningar; Unga medarbetare; Arbetsmarknad;

    Sammanfattning : Arbetsmarknaden inom IT-branschen är i stor förändring då efterfrågan på IT-kompetens har ökat vilket beräknas leda till ett underskott på arbetsmarknaden. Fler företag kommer att efterfråga IT-kompetens och det leder till större konkurrens för att attrahera och behålla den. LÄS MER

  5. 20. Employer branding för att attrahera och rekrytera talangfull personal : En studie om hur organisationer kan använda Employer branding för att attrahera och rekrytera talangfull personal

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Senad Arslanovic; Christoffer Kämpe Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; attract; recruit; talent; Employer branding; attrahera; rekrytera; talang;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kamp om talanger är ett problem som kan finnas på en arbetsmarknad. Därför måste organisationer differentiera sig för att kunna tävla om talanger. Att kunna attrahera och rekrytera har blivit allt mer viktigt för organisationer. LÄS MER