Sökning: "marknadsföring employer branding"

Visar resultat 21 - 25 av 69 uppsatser innehållade orden marknadsföring employer branding.

  1. 21. Strategier vid rekrytering av nyckelroller inom små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mikael Gustavsson; Oscar Lundström; [2019]
    Nyckelord :Human Resource; SME; Outsourcing; Marketing mix; Employer Branding; Human Resource; SME; Outsourcing; Marknadsmix; Employer Branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Små- och medelstora företag (SME) är motorn inom den europeiska ekonomin och står idag för 9 av 10 företag. SME är beroende av att deras nyckelroller innehavs av kompetent personal så att företaget kan fortsätta att utvecklas. LÄS MER

  2. 22. WACC: Where Are the Corporate Chicks? A study on female presence within corporate finance and banks' efforts to increase it.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ida Hanhirova; Isabel Thelin; [2019]
    Nyckelord :Employer Branding; Gender Diversity; Recruitment Advertisement; Women in Finance;

    Sammanfattning : The financial industry, especially corporate finance, has historically been perceived as somewhat male-dominated. During recent years however, attention has been drawn to increased efforts to achieving gender equality among professionals within finance, followed by debates regarding the importance of it. LÄS MER

  3. 23. Knowing your targets in the war for talents

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Karl-Oscar Lundgren; Zacharias Lindqvist Hansson; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; Employer knowledge; Underlying factor; Company experience; Employer attributes;

    Sammanfattning : The war for talents is more intense than ever. In order to attract the best talents in this competitive environment, companies need to understand the preferences of potential applicants to specify and make their recruiting strategies more effective. However, surprisingly little is known about underlying factors that influence these preferences. LÄS MER

  4. 24. Employer Branding on Instagram: The importance of doing it, and doing it right

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alide Gyllner; Karin Haglund; [2018]
    Nyckelord :Employer Branding; Application Intention; Aesthetics; Ethnic Diversity; Instagram;

    Sammanfattning : Employer branding is a relatively new concept that has received more interest in recent years, as it has been adopted by organizations to create a competitive advantage against the growing competition in the labor market. Instagram is being increasingly used for employer branding purposes, and thus, it is important to investigate how employer branding activities on Instagram should be conducted in order to fulfill its purpose; attracting potential employees. LÄS MER

  5. 25. Intern Employer Branding – strategier för att behålla kvalificerade medarbetare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Agnes Seglem Löfgren; Anna Thulin; [2018]
    Nyckelord :Intern employer branding; employee retention; organisationskultur; arbetsvillkor; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens kunskapsintensiva samhälle har humankapitalet blivit ett allt viktigare konkurrensmedel för organisationer. På en alltmer rörlig arbetsmarknad där det råder stor brist på ingenjörer har det som följd blivit allt högre konkurrens mellan arbetsgivare om denna yrkesgrupp. LÄS MER