Sökning: "marknadsföring energidryck"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring energidryck.

  1. 1. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Blomstrand; Pernilla Sofia Lejdström; Mattias Johansson; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; marketing; digital marketing; energy drink; functional beverage; health risks; awareness.; Attityder; marknadsföring; digital marknadsföring; energidryck; funktionsdryck; hälsorisker; medvetenhet.;

    Sammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER

  2. 2. Ger Red Bull dig vingar? - Faktorer som påverkar barns konsumtion av energidryck

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Jessica Andersson; Linda Hallstensson; [2011-02-17]
    Nyckelord :energidryck; konsumtionsmönster; ungdomar; biverkningar; marknadsföring;

    Sammanfattning : Försäljningen av energidryck såsom Red Bull, Monster och Burn har under 2000-talet ökat och marknadsföringen från energidrycksföretagen är ofta intensiv och inriktas mot unga individer, för att locka dem att köpa deras produkt. Drycken innehåller höga halter av koffein, taurin, glukoronolakton och tenderar ofta att innehålla fler kalorier än vanlig läsk. LÄS MER

  3. 3. Red Bull, Fest eller studier? : Attitydundersökning bland studenter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matias Ristiniemi; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mitt intresse för denna uppsats bottnar i att jag arbetar som Student Brand Manager på Red Bull. Det innebär att jag arbetar med företagets försäljning och marknadsföring i den studentrelaterade verksamheten. Syftet för denna studie är att se på hur Red Bull kan åstadkomma en mer studierelaterad koppling till sin energidryck. LÄS MER