Sökning: "marknadsföring för entreprenörer"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring för entreprenörer.
1. Långsam & stadig vinner loppet : En undersökning om SEO och dess värde hos svenska startups.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I uppsatsen undersöks hur svenska startups arbetar med sökordsoptimering (search engineoptimization) (SEO). Syftet med studien har även varit att undersöka om SEO bidragit mednågot värde för startups. Teorier kring SEO och dess delmoment behandlas. LÄS MER
2. ”#LoveYourVulva” -en multimodal kritisk diskursanalys av intimhygienföretaget DeoDocs användning av femvertising på sin webbplats
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån en multimodal kritisk diskursanalys (MCDA) undersöka hur feministiska grundidéer, såsom jämställdhet och kvinnlig frigörelse, utnyttjas av företag i kommersiella syften. Med utgångspunkt i feministisk teori, postfeministisk teori och commodity feminism undersöks hur femvertising, det vill säga marknadsföring som hyllar kvinnor och flickor snarare än att objektifiera dem, används i ett antal sektioner av intimhygienföretaget DeoDocs webbplats. LÄS MER
3. It is obvious that they are not afraid of what this might do : A Qualitative Minor Field Study of International Female Entrepreneurs in Thailand
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : For as long as internationalization has been a research topic, the risks surrounding it has been discussed. Several theories have emerged concerning how to go about international business, which entry modes and strategies to use as well as which markets to enter and at which pace - everything in order to reduce the risks of business failure. LÄS MER
4. Osäkerhet eller optimism? En kvalitativ studie om hur entreprenörer förhåller sig till ny teknologi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur entreprenörer förhåller sig till den osäkerhet som råder när beslut tas angående implementering av ny teknologi. Metod: Då studiens syfte har varit att öka förståelsen för ämnet har semistrukturerade djupintervjuer använts som kvalitativ metod. LÄS MER
5. Öppen innovationsmodell för samarbete mellan företag och universitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)Sammanfattning : Öppen innovation är ett trendord som uppkommit i världen av entreprenörer, denna trend kan spåras till Henry Chesbourgh som ”myntade” begreppet. Innovation är nå-got som driver en organisations forsknings- och utvecklingsavdelning att utveckla produkter eller affärsidéer. LÄS MER