Sökning: "marknadsföring fördelar"

Visar resultat 21 - 25 av 201 uppsatser innehållade orden marknadsföring fördelar.

  1. 21. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER

  2. 22. Hur upplever svenska millennials syftesdriven marknadsföring annorlunda, när det kommer från lokala kontra globala varumärken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Särnell; Pontus Carlén; Åsa Sturesson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Syfterdriven marknadsföring; Syfterdriven kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Kurs: ​FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Pontus Carlén, Åsa Sturesson, Anton Särnell Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Syftesdriven marknadsföring, Anknytning, Komparativ fördel, Varumärkeskapital, Misslyckande, Statistiskt signifikant Syfte: Syftet med denna studie var att utvärdera om unga svenska konsumenter skulle uppfatta lokala varumärken i ett annat ljus jämfört med globala varumärken när de utövade syftesdriven marknadsföring. Metod: Genom att använda definitionerna av Alden et al (2013) representerade SAS det lokala varumärket medan Gillette representerade det globala varumärket. LÄS MER

  3. 23. Automagiskt Eller Problematiskt? : En kvalitativ studie om konsumenternas attityder till den insamling och användning av data som utgör automatiserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Björn Lundström; [2021]
    Nyckelord :Automatisk marknadsföring; personlig marknadsföring; kunddata; integritet och attityd.;

    Sammanfattning : Den pågående utvecklingen och de tjänster som den digitala tekniken medfört har resulterat i att det nu är än viktigare för företag att kunna leverera relevanta och träffsäkra erbjudanden. För att kunna skapa och leverera ett personligt innehåll på ett effektivt sätt krävs det enorma mängder data. LÄS MER

  4. 24. AI in Marketing – Curse or Blessing? : Impacts of Programmatic Advertising and Personalized Content on Society

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christopher Klee; [2021]
    Nyckelord :programmatic advertising; personalization; ethics; digital marketing; artificial intelligence; big data; privacy; filter bubble; diversity of opinion; automation; real-time bidding; machine learning.;

    Sammanfattning : With the help of Programmatic Advertising and the resulting personalized content, consumers can be targeted precisely and with the help of Artificial Intelligence. The associated use of customer data creates ethical conflicts. LÄS MER

  5. 25. Design av chatbots för SMF : Ett kundserviceperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Joakim Vescovi; Farah Mohammed; Daniel Bayard; [2021]
    Nyckelord :Chatbot; Customer service; SME Small and medium-sized enterprises ; Design principles; Design Science Research; Action Design Research; Chatbot; Kundservice; SMF Små och medelstora företag ; Designprinciper; Design Science Research; Action Design Research;

    Sammanfattning : Chatbots är mjukvarubaserade system som syftar till att simulera konversation mellan olika aktörer med hjälp av text och/eller tal. Vanliga användningsområden för en chatbot är exempelvis kundservice, marknadsföring och underhållningssyften. LÄS MER