Sökning: "marknadsföring förening"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden marknadsföring förening.

  1. 1. Faktorer för sponsring av damidrott : En kvalitativ studie om LIF-Dam

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jacob Palmborg; Daniel Ljung; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; motivation; women’s sports; marketing; sponsorship decisions; Sponsring; motivation; damidrott; marknadsföring; sponsringsbeslut;

    Sammanfattning : Bakgrund: All professionell idrott är mer eller mindre beroende av sponsorer för att kunna bedriva en bra verksamhet. Problematiken ligger i att herridrotten får en betydligt större del av den totala sponsringssumman. Sponsring inom damidrott är ett relativt outforskat område. LÄS MER

  2. 2. Hur bedriver en förening i Damallsvenskan en funktionell organisation : En studie inom marknadsföring, sponsring och organisationsbyggnad inom OBOS Damallsvenskan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Jacob Sternestedt; Jesper Andersson; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Sports marketing; 7P-marketing model; Word of mouth; Sponsorship; Sustainability work; Organization; Strategic Organization-model; Swedish organization model;

    Sammanfattning : Football clubs have become more commercialized during the last decades and because of that their work with marketing and sponsorship has developed rapidly. Because of this, some football clubs, especially some women's football clubs, has had struggled with keeping up with the development. LÄS MER

  3. 3. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  4. 4. Hembygdsföreningar och deras utmaningar inom besöksnäringen : En jämförande studie om hembygdsföreningar i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Mimmi Spång; [2022]
    Nyckelord :Cultural tourism; cultural heritage; Local community association; Storytelling; Event; Kulturturism; Kulturarv; Hembygdsföreningar; Storytelling; Evenemang;

    Sammanfattning : I denna studie har hembygdsföreningar studerats utifrån deras roll inom besöksnäringen. Mer specifikt har två hembygdsföreningar i Värmland jämförts med varandra. Detta för att kunna se vilka utmaningar som finns, samt på vilka sätt historia förmedlas för att locka besökare. LÄS MER

  5. 5. Attraktionen Sörmlandsleden : En analys av Nyköpings kommuns användning av Sörmlandsleden i sin destinationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Karin Borg; [2021]
    Nyckelord :Destinationsmarknadsföring; Turism; Konfliktytor; Nyköpings kommun; Sörmlandsleden;

    Sammanfattning : Marknadsföringen av en destination är sammankopplat med platsens ekonomiska utveckling. Nyköpings kommun använder sig av Sörmlandsleden för att locka till sig turister vilka genom sin vistelse bidrar till kommunens ekonomi. LÄS MER