Sökning: "marknadsföring friskola"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden marknadsföring friskola.

  1. 1. En studie om varumärkesidentitet ochvarumärkesimage inom utbildningssektorn

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :SHIMAN ZARIFNEJAD; DANJELA VUKOVIC; MARIELLE VÄGERMARK; [2010]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesanalys;

    Sammanfattning : Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 poäng Författare: Danijela Vukovic, Marielle Vägermark, Shiman Zarifnejad Handledare: Cecilia Erixon Titel: En studie om varumärkesidentitet och varumärkesimage inom utbildningssektorn   Bakgrund: I en tid där utbudet är större än efterfrågan och det råder en ständigt växande konkurrens bland företagen, ökar vikten i att ha ett starkt varumärke. Det är via varumärket som konsumenten kan erhålla information om produktens pris, kvalitet och funktion. LÄS MER

  2. 2. Förutsättningar för intern marknadsföring inom grundskolan 2010 : 1 + 1 = 3 Nya insikter om förhållandet mellan tal, lärare och ledning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Hultman; Maria Abrahamsen; [2010]
    Nyckelord :marketing; relations; communication; relationship marketing; networking; school; principal; teacher; gronroos; internal communications; communications; business communications; competition; swedish schoolsystem; loyal customers; reputation; win-win situation; relationsmarknadsföring; kommunikation; grundskolan; dialog; grönroos; intern marknadsföring; marknadsföring; marknadsförare på deltid; rektor; ledning; medbestämmande; insyn; demokrati; möte; dagordning; barn; elever; klasslärare; lärare; ämneslärare; nationella prov; kvalitetsredovisning; återkoppling; skola; friskola; fristående skola; friskolereform; kommunalisering; medbestämmande; nätverk; samarbete; kundfokus; grounded theory; konkurrens; skolbranschen; konkurrensförutsättningar; intern kommunikation; konkurrensfaktorer; anseende; rykte; word of mouth; vinna-vinna situation;

    Sammanfattning : I och med friskolereformen i början på 1990-talet har förutsättningarna för skolor förändrats och konkurrensen hårdnat. Marknadsföring av skolor har blivit allt vanligare och vilket anseende skolan har är avgörande. LÄS MER

  3. 3. Att välja gymnasieskola : Vilka faktorer och informationskanaler är det som påverkar?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Simon Westerlund; Tobias Magnussen; [2009]
    Nyckelord :Friskola; gymnasieskola; faktorer; påverkar; marknadsföring; tjänsteföretag; stockholm;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Att sälja en skola ­ en multimodal analys av två gymnasieskolors informationsbroschyrer

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Hedvig Åberg; Jenny Lundgren; Simin Pirooz; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; multimodal analys; ideationell str;

    Sammanfattning : Med den här uppsatsen vill vi titta närmare på hur gymnasieskolorna i Göteborg marknadsför sig. Vi vill sevilken värld en niondeklassare möter på sin väg att välja gymnasium. LÄS MER

  5. 5. The Ownership Effect on Motivation : A comparison between public and independent schools in Jönköping

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jenny Björnberg; Ann Börjesson; [2007]
    Nyckelord :teacher; motivation; independent school; public school; lärare; motivation; friskola; offentlig skola;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problem: Inför valet 2006 var en av valfrågorna huruvida man skulle främja friskolor eller inte. Det borgerliga blocket var mer positivt inställda till frågan än vad vänsterblocket var. Ämnet har många aspekter men en av dem gäller motivationsnivån; motivationsnivån hos såväl elever som lärare. LÄS MER