Sökning: "marknadsföring galleria"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring galleria.

  1. 1. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Camilla Romberg; My Kristiansson; Hilda Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Servicescape; Customer experience; Visual; Smell; Sound; Touch; Taste; Shopping mall; Sinnesmarknadsföring; Kommersiell miljö; Kundupplevelse; Syn; Lukt; Hörsel; Känsel; Smak; Galleria;

    Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER

  2. 2. Sinnesmarknadsföring : En jämförelse mellan två galleriors tillämpning av sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sandra Gestlöf; Maria Hendsel; [2013]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; Marknadsföring; Galleria; Varumärke; Människans fem sinnen;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to analyze the application of sensory marketing in malls. Problem discussion: The competition between malls is increasing, where visitors are increasing demands on the shopping malls layout. Shopping malls surface and its atmosphere becomes essential in the design of a mall so it will be attractive enough. LÄS MER

  3. 3. Köpcentrumsteori : Fallet Galleria Duvan

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Nina Olsson; Anisha Etekal Nikje; [2012]
    Nyckelord :Köpcentrum; butiksmix; marknadsföring;

    Sammanfattning : The demand for shopping centers has increased in recent time and more shopping centers have been built. To become competitive shopping centers has evolved to become more than just a place for shopping. In the recent past Galleria Duvan in Karlstad has been run by foreign owners who has not been involved or renovated the shopping center. LÄS MER

  4. 4. Tuna Park : -Hur uppfattas varumärket av studenter på Mälardalens högskola?

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Youssef El- Awad; Samiya Mohamed Dirir; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; marknadskommunikation; kommunikation; brand; varumärkesstrategi; ; varumärkesimage; varumärkesidentitet; image; identitet; köpcentrum; mall; ;

    Sammanfattning : Titel: TUNA PARK Allt annat än en park- Hur uppfattas varumärket av studenter på Mälardalens högskola? Datum: Den 4:e juni 2008 Kurs: Magisteruppsats i företagsekonomi: 15hp Författare: Youssef Nasser El- Awad & Samiya Mohamed Dirir Handledare: Finn Wiedersheim- Paul Akademi: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling Denna magisteruppsats behandlar handelsområdet Tuna Parks varumärke som ligger Eskilstuna. Vi fann ämnet intressant då vi båda är intresserade av marknadsföring av varumärken. LÄS MER

  5. 5. Fastighetsägarnas strategier för köpcentrum - En komparativ studie av två köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Paul Saesan; David Lebeda; [2005]
    Nyckelord :Köpcentrum; Shopping center; Stategier; Strategies; Fastighetsförvaltning; Property management; Fastighetsägarnas strategier för köpcentrum; The property owners strategies for shopping centers; Fastighetsägare; Mall; Centrum; Marketing; Förvaltning; Marknadsföring; Arcade; Galleria;

    Sammanfattning : I Sverige sker det ständig en ökning av antal köpcentrum, vilket medför att konkurrensen om kunderna ökar. För att möta en ökande konkurrens och kunders krav har olika köpcentrumägare i allt större utsträckning börjat differentiera köpcentrumen. LÄS MER