Sökning: "marknadsföring gaming"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden marknadsföring gaming.
1. From Minutes to Millions: Explaining the Link Between Time Scarcity and the Addicts of Microtransactions : A Quantitative Study
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Microtransactions is a relatively new concept within the gaming industry witha very large monetary value for businesses. Companies utilize persuasivedesign strategies such as time-based scarcity in order to incentivize players tospend money on microtransactions which in turn creates addiction towardsmicrotransactions. LÄS MER
2. Get in the Game : A study on social media marketing activities to achieve market access and enhance mainstream adoption of blockchain gaming
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Gaming is booming, and over the past few years, blockchain games have found their way into this market. These games operate in a highly competitive environment, where marketing is vitally important for their success. LÄS MER
3. Utvecklingen av spelbolags kommunikation av CSR på Twitter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Spelmonopolet slopades när spellag (2018:1138) trädde i kraft 2019. Nu har alla spelbolag möjlighet att ansöka om en licens för att kunna bedriva spel och marknadsföring till de svenska konsumenterna. Med denna spellag så har en mängd nya ansvar och krav tillkommit för spelbolagen. LÄS MER
4. Småföretagens exponering i sociala medier : En kvalitativ studie om möjligheter, svårigheter, risker och framtidsvisioner
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : During the past few years, the usage of social media has increased. This has opened up opportunities for individuals and companies, including small businesses, to use this platform to gain profit. The purpose of this study is to investigate small businesses in their usage of social media. LÄS MER
5. Rött till blått – Grafisk kommunikation i marknadsföring för mobilspel : Undersökning av preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Studien ämnar att genom en explorativ undersökning undersöka om preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel kunde finnas hos unga vuxna. Till undersökningen skapades ett fiktivt mobilspel presenterat i åtta reklamkampanjer anpassade för variabler till genus innehållandes två olika tematiker, feer och monster. LÄS MER