Sökning: "marknadsföring gatekeeper"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden marknadsföring gatekeeper.

  1. 1. Blackout? En studie om hur PR-kampanjen "Black" konstruerades för att passa in i medielogiken

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sara Dahlman; Mona Olsson; [2013]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategi; dagordningsteorin; nyhetsvärdering; PR-kampanjer; journalistik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och diskutera vem som har makten över vad som publiceras i medierna, och hur andra aktörer kan påverka medieagendan. Genom att studera strategin bakom en PR-kampanj vill vi bredda kunskapen och öka förståelsen för denna makt i allmänhet och nyhetsvärdering i synnerhet. LÄS MER

  2. 2. De nya musikvaktmästarna En studie om hur skivbolag och artister ska kommunicera effektivast med musikbloggare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Niklas Axelsson; Damir Vojvodic; [2012-02-13]
    Nyckelord :Musikblogg; Nyhetsvärdering; Kommunikation; Skivbolag; Gatekeeper; Marknadsföring; Musikdistribution;

    Sammanfattning : Titel: De Nya Musikvaktmästarna – En studie av hur skivbolag och artister ska kommunicera effektivast med musikbloggare Författare: Niklas Axelsson och Damir Vojvodic Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institution: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2011 Handledare: Jakob Bjur Sidantal: 33 Sidor inklusive bilaga Antal ord: 9 251 Syfte: Syftet med denna studie är att ta reda på hur en musikbloggare tänker och fungerar kring nyhetsvärdering. LÄS MER