Sökning: "marknadsföring genom tiderna"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsföring genom tiderna.

  1. 1. Trovärdig marknadsföring för en lat generation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Agnes Malteson; Malin Terne Försund; [2019]
    Nyckelord :trovärdighet; marknadsföring; storytelling; CSM; millennials; reklam;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om trovärdighet i reklam och om företags sätt att stärka sitt varumärke genom budskap om ansvarstagande. Detta undersöks ur ett millennialperspektiv eftersom att det är den generation som tangerar att vara det största kundsegmentet genom tiderna. LÄS MER

  2. 2. Positioning of online betting services : A case study of finding the gap between companies’ view versus customers’ view

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :PAWEL BONIECKI; [2016]
    Nyckelord :online betting; branding; brand positioning; online; text mining; football; price war; reviews.; online betting; märkesprofilering; varumärkespositionering; online; text mining;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin utvecklats explosionartat. Införandet av smartphones och surfplattor som alltid är anslutna till Internet har förändrat vårt sätt att "konsumera" den. Allt detta ledde till digitaliseringen av betting tjänster och flytten till Internet. LÄS MER

  3. 3. Att konsumera och producera landskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Landscape Architecture (until 121231)

    Författare :Therese Wallgren; [2012]
    Nyckelord :landskap; landskapsarkitektur; representation; matproduktion; reklam;

    Sammanfattning : När landskap beskrivs som 'ett område sådant som det uppfattas av människor' blir tolkaren en viktig part i formulerandet av vad ett land- skap är. Landskap kan då förstås som en representation av ett område. LÄS MER

  4. 4. Varumärken : Ur barns perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Hanna Svedulf; Kristin Martinsson; [2012]
    Nyckelord :barn; konsumtion; bildanalys; children; brands; brand equity; consumption; children’s brand pyramid; visual literacy; peer pressure; imagery analysis; varumärke; varumärkesvärde; klädmärke; barns varumärkespyramid; grupptryck;

    Sammanfattning : Dagens teknologiska utveckling har bidragit till vårt mediaintensiva samhälle som iallt större utsträckning har övergått till ett konsumtionssamhälle. Trots Sverigesrestriktioner gällande marknadsföring riktat till barn, står barn för stora delar avlandets konsumtion, vilket inte minst förstärkts genom internets utveckling. LÄS MER

  5. 5. Skärgårdsutveckling Hasselö och Sladö : Hur ska skärgården kunna leva vidare och bli en attraktiv boendemiljö?

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Ann-Mari Lopez; Matilda Wirebro; [2006]
    Nyckelord :Skärgårdsutveckling; skärgård; rekreation;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Vårt examensarbete är en studie av två öar vid namn Hasselö och Sladö som ligger i Mellanskärgården utanför Västervik och Loftahammar. Hasselö och Sladö ingår i en glesbygdsskärgård som under de senaste decennierna drabbats hårt av avfolkning. LÄS MER