Sökning: "marknadsföring gröna lund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring gröna lund.

  1. 1. En fantastisk upplevelse - En studie av säsongsanställd frontpersonal i upplevelseekonomin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Wallin; Astrid Ståhl; Rebecka Ragnewall; [2012]
    Nyckelord :upplevelser; ledarskap; samhörighet; säsongsanställning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur säsongsanställda på en nöjespark upplever sina möjligheter att skapa positiva upplevelser i servicemötet. För att besvara syftet utgick vi från följande frågeställningar; Hur upplever de säsongsanställda att arbetsgivarna förser dem med förutsättningar för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur resonerar de säsongsanställda kring betydelsen av medarbetarnas roll för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur upplever de säsongsanställda sin egen roll i att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Det är en kvalitativ studie som baseras på fem djupintervjuer, fyra mejlintervjuer samt dokumentstudier. LÄS MER

  2. 2. Att marknadsföra för planeten - En studie om bilbranschen och den gröna marknadskommunikationens effekt på konsumenterna

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Holmström; Christian Spangsberg; Joakim Bengtsson; [2008]
    Nyckelord :grön marknadskommunikation; marknadsföring; miljömedvetenhet; mottagande; förväntningar; uppfattningar gemensamt värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att visa på hur företag kommunicerar för att möta den ökade miljömedvetenheten och därigenom åskådliggöra hur dagens miljöinriktade marknadsföring förmedlas av bilföretagen och uppfattas av konsumenterna. Uppsatsen utgår från kvalitativ metod i form av intervjuer genomförda med Volvo Personvagnar, Lexus Sverige och Audi Sverige samt fokusgrupper i Helsingborg, Halmstad och Lund. LÄS MER

  3. 3. Hur bör Gröna Lund marknadsföra sig gentemot utländska turister? : En undersökning av inresande Stockholmsturisters process för informationssökning och dess implikationer för Gröna Lunds marknadsföring

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Troselius; Rebecca Killiner; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; turism; informationssökning;

    Sammanfattning : Rese- och turistindustrin är en av världens mest expansiva näringar. Även upplevelseindustrin är på stark tillväxt. Det kan tyckas att nöjesparken Gröna Lund borde gynnas av detta, men under de senaste sju åren har antalet besökare till Gröna Lund minskat. LÄS MER