Sökning: "marknadsföring i asien"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsföring i asien.
1. Den asiatiska elefanten (Elephas maximus) i turismen : vilka blir konsekvenserna av utnyttjandet av asiatiska elefanter inom turismen?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : The Asian elephant (Elephas maximus) has played an important role in the cultural, economic and social life of Asia for millennia, and today elephant trekking and similar activities are a central image of the tourism marketing campaign. Though in most countries it has been illegal for years, elephants are harvested from the wild to be used for this type of work. LÄS MER
2. Klädproduktion för svensk marknad ur ett energiperspektiv - En komparativ studie mellan tre textila material genom influenser av LCA
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The consumption of clothes in Sweden has dramatically increased since the beginning of the 2000s. Changing of attitudes towards clothing in society and accessible fast fashion are a few contributing factors. LÄS MER
3. Sri Lanka : Towards a better tourism destination in Asia
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : The purpose of this dissertation was to research into Sri Lanka’s tourism and study the development over the last five years, 2009-2014. The author did a small contradistinction between Sri Lanka and Thailand to see the difference between both countries in Asia. Following years was chosen because of the ended war in Sri Lanka. LÄS MER
4. Affärsrelationer mellan Sverige och Kina : En studie om hur affärskulturella skillnader påverkar och hanteras
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Sveriges största handelspartner i Asien är Kina och samarbetet har ökat då allt fler svenska företag etablerar sig på den kinesiska marknaden. Detta har lett till ett ökat samarbete mellan svenska och kinesiska företag där allt fler affärsrelationer etableras. LÄS MER
5. Globalization vs Localization : En fallsstudie om Scanias marknadsföringsstrategier i Sydamerika och Asien
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problem formulation • Are there any factors affecting the choice of marketing strategy? • What is it that determines the degree for the company to use a standardized or a adapt marketing strategy? • How profitable is Scania's marketing strategy in each country? Objective: The overall aim of this study is based on local adaptation and global standardization to compare the degree to which the company Scania chooses to adapt or standardize its marketing to the South American and Asian markets. We also aim to compare and describe any factors that affect the countries' differences in marketing strategies and to evaluate and measure the profitability of marketing strategies in each market. LÄS MER