Sökning: "marknadsföring i bloggar"
Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden marknadsföring i bloggar.
1. Mörk turism - digital marknadsföring, upplevelser och etiska aspekter : En fallstudie om Katakomberna i Paris & Benkyrkan i Prag
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en förståelse för de etiska aspekterna gällande digital marknadsföring och besökares framskrivna upplevelser av mörk turism. För att kunna besvara studiens frågeställningar, har en fallstudie gjorts med två fall: Katakomberna i Paris och Benkyrkan i Prag. LÄS MER
2. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER
3. Influencers Politiska Marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om alternativa aktörer i politisk marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Inför riksdagsvalet 2018 syntes en ny aktör inom fältet för politisk marknadsföring; influencern. Denna studie är skriven i syfte att granska vilka strategier som används då influencers försöker påverka människor politiskt. LÄS MER
4. Den hållbara microinfluencerns perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Microinfluencers är ett relativt nytt och outforskat fält inom marknadsföring och är en utveckling av den mer frekvent använda termen influencers. Microinfluencers har på senare tid väckt företagens intresse då de, till skillnad från influencers med en bredare följarskara, bedöms uppnå ett större engagemang och en högre grad av förtroende inom sin specifika nisch. LÄS MER
5. Influencers i bloggvärlden : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar attityden till modeprodukter hos unga kvinnliga bloggläsare
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Denna studie har sitt fokus på ämnesområdet influencer marketing, vilket innebär att företag använder sig av specifika personer för att nå ut till sin målgrupp. Det som undersöks är hur influencer marketing kan komma att påverka attityden hos unga bloggläsande kvinnor vid köp av modeprodukter. LÄS MER