Sökning: "marknadsföring i byggbranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden marknadsföring i byggbranschen.
1. ÅTERBRUK I BYGGBRANSCHEN UR ETT MILJÖMÄSSIGT PERSPEKTIV
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Bygg- och fastighetsbranschen står idag för en stor del av de årliga utsläppen. För att motverka klimatförändringar, brist på jungfruligt material samt minska vårt byggavfall krävs en omställning mot en mer hållbar byggbransch. Det finns ett stort intresse hos olika aktörer i branschen att jobba med cirkulärt byggande. LÄS MER
2. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER
3. Digital marknadsföring : Mindre företag i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : There has been a huge increase for start-ups in the construction business between 2019 & 2021. During this period of time covid-19 pandemic gradually spread and exposed the society for a severe challenge with social distancing, work from home and liquidation of several companies as a consequence. LÄS MER
4. Klimatkompensationsåtgärder i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologiSammanfattning : Med en växande kunskap om hur klimatet påverkas av byggbranschen för både företag och konsument växer också kraven på klimatkompensation och förbättrade åtgärder kring klimatavtrycken som görs. Företag utmanas mer av intressenter i samhället i sitt miljö- och klimatarbete vilket ställer högre krav på alla aktörer inom byggsektorn. LÄS MER
5. Faktorer som påverkar möjligheterna att använda träfiberisolering
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : The global climate situation today is strained, leading to both the need and the interest for the use of non-polluting materials to increase in the building sector. In Sweden, this sector accounts for about 18% of the country’s total domestic emissions of greenhouse gases, of which 55% occurs from heat losses in buildings. LÄS MER