Sökning: "marknadsföring i ideella organisationer"
Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden marknadsföring i ideella organisationer.
11. Samverkan som värdeskapare för lokalsamhället i den globala ekonomin : sex bygdebolags roll för Vuollerims utveckling
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : En fråga för landsbygdsorter som befinner sig på avstånd från den offentliga ekonomins förvaltning och finansiella investerares primära intressesfär är hur sociala och ekonomiska behov kan tillgodoses genom sektoröverskridande samverkansformer. För att ta reda på hur platsspecifika resurser kan nyttjas som är förankrade i informationssamhällets rumsliga och tidsmässiga rörlighet har den landsbygdspräglade tätorten Vuollerim i Norrbottens län studerats. LÄS MER
12. Men FATTA då! : En undersökning om hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Denna undersökning avser att ta reda på hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan. Uppsatsen bygger på agenda setting- teorin och tidigare forskning om ideella organisationer. Frågeställningen lyder “Hur använder Fatta sociala medier för att sätta agendan?”. LÄS MER
13. Sharing is Caring : En studie om viral marknadsföring i ideella organisationer.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The increased use of social media in recent years has attracted the attention of different kinds of nonprofit organisations. The purpose of this study is to identify a foundation for viral strategies for nonprofit organisations as well as to understand the current interactivity between the organisation and its followers in social media. LÄS MER
14. Hur hade du reagerat?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien har ämnat undersöka hur ideella organisationer kan använda provokativ marknadsföring med hänsyn till elementen subjektivitet och trovärdighet. Forskningen är kvalitativ där en fallstudie genomförts i två ideella organisationer, Rädda Barnen Sverige och Världsnaturfonden Sverige. LÄS MER
15. Provokativ marknadsföring - en studie om hur provokativ marknadsföring från ideella organisationer uppfattas av mottagaren
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Den dagliga exponeringen av otaliga mängder reklambudskap har lett till att mottagarna har blivit allt bättre på att filtrera bort överflödig marknadsföring. Detta har tvingat organisationer att tänka mer kreativt och som ett svar på det ökade mediebruset har användningen av provokativ marknadsföring ökat då den har som syfte att bryta sig genom bruset för att locka till sig mottagarens uppmärksamhet. LÄS MER