Sökning: "marknadsföring i ideella organisationer"
Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden marknadsföring i ideella organisationer.
16. Glömda Kriser : En studie av hur ideella organisationer marknadsför humanitära och miljömässiga risker och kriser som allmänheten tappat intresse för
Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Hösten 2012 släppte organisationen Läkare Utan Gränser en rapport under titeln Kriserna Svenskarna Glömt. I denna uppmärksammas det faktum att det finns flera humanitära kriser i världen som allmänheten i Sverige inte känner till. Organisationen benämner dessa som “glömda kriser”. LÄS MER
17. Specific conditions for marketing of non-profit organizations conducting fundraising
M1-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolanSammanfattning : Många ideella organisationer behöver bidrag och stöd för att kunna bedriva sitt arbete. Därmed blir det viktigt att vara synliga och sticka ut från mängden för att få människors stöd. Syftet med denna studie är att undersöka specifika förutsättningar för marknadsföring av ideella organisationer som bedriver insamling i Sverige. LÄS MER
18. ”Ideella organisationer: sanningar och konsekvenser” : Relationsskapande med volontärer genom kommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte är att skapa förståelse för hur sociala ideella organisationer på lokal nivå kommunicerar vid rekryteringsprocessen av volontärer samt hur de aktivt arbetar med kommunikation för att utarbeta långsiktiga relationer gentemot volontärer. För att besvara uppsatsens syfte formulerades två forskningsfrågor: Hur kommunicerar sociala ideella organisationer för att rekrytera nya volontärer? Hur kommunicerar sociala ideella organisationer för att bibehålla och stärka relationen gentemot befintliga volontärer? Metod För att besvara uppsatsens syfte har en kvalitativ forskningsstrategi använts. LÄS MER
19. Sociala medier : en dunderkur för ideella föreningar?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Framväxten av en ny kundlogik, orsakad av teknikens framfart, har tvingat företag och organisationer att hitta nya tillvägagångssätt för att nå potentiella medlemmar eller kunder. Sociala medier är ett fenomen som har utvecklats från att vara ett kommunikationsverktyg för privatpersoner, till att bli ”ett nödvändigt ont” och en viktig del av marknadskommunikationen för många företag. LÄS MER
20. Smittsam marknadsföring i sociala medier : En studie kring hur två organisationer marknadsför sig interaktivt i sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : I denna uppsats undersöks två svenska ideella organisationer utifrån hur de marknadsför sig i sociala medier. Utgångspunkten ligger i olika teorier om hur Internet i och med Web 2.0 blivit en plattform för social interaktion och vilka sociala medier som når ut till många människor. LÄS MER