Sökning: "marknadsföring i ideella organisationer"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden marknadsföring i ideella organisationer.

  1. 16. Glömda Kriser : En studie av hur ideella organisationer marknadsför humanitära och miljömässiga risker och kriser som allmänheten tappat intresse för

    Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Anna Josephsen; Michael Nilsson; [2014]
    Nyckelord :marketing; neglected crises; non-profit organization; rhetoric; semiotics; ideella organisationer; glömda kriser; marknadskommunikation; retorik; semiotik;

    Sammanfattning : Hösten 2012 släppte organisationen Läkare Utan Gränser en rapport under titeln Kriserna Svenskarna Glömt. I denna uppmärksammas det faktum att det finns flera humanitära kriser i världen som allmänheten i Sverige inte känner till. Organisationen benämner dessa som “glömda kriser”. LÄS MER

  2. 17. Specific conditions for marketing of non-profit organizations conducting fundraising

    M1-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Kaisa Andersson; Carolina Björk; [2013]
    Nyckelord :ideella organisationers marknadsföring; ideella organisationer; marknadsföring; Barncancerfonden; Kvinna till kvinna; non-profit marketing; nonprofit marketing; non profit marketing;

    Sammanfattning : Många ideella organisationer behöver bidrag och stöd för att kunna bedriva sitt arbete. Därmed blir det viktigt att vara synliga och sticka ut från mängden för att få människors stöd. Syftet med denna studie är att undersöka specifika förutsättningar för marknadsföring av ideella organisationer som bedriver insamling i Sverige. LÄS MER

  3. 18. ”Ideella organisationer: sanningar och konsekvenser” : Relationsskapande med volontärer genom kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marlen Garces Rivera; Malin Karlsson; [2013]
    Nyckelord :volontär; ideell organisation; kommunikation; relationsmarknadsföring; förtroendeskapande genom kommunikation; rekrytering av volontärer;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte är att skapa förståelse för hur sociala ideella organisationer på lokal nivå kommunicerar vid rekryteringsprocessen av volontärer samt hur de aktivt arbetar med kommunikation för att utarbeta långsiktiga relationer gentemot volontärer. För att besvara uppsatsens syfte formulerades två forskningsfrågor: Hur kommunicerar sociala ideella organisationer för att rekrytera nya volontärer? Hur kommunicerar sociala ideella organisationer för att bibehålla och stärka relationen gentemot befintliga volontärer? Metod För att besvara uppsatsens syfte har en kvalitativ forskningsstrategi använts. LÄS MER

  4. 19. Sociala medier : en dunderkur för ideella föreningar?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jelena Ljubisic; Jenny Kankainen; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; Ideell organisation; Ideell förening; Svensk Form; Word-of-mouth marketing; Word-of-mouse marketing; Viral marketing; Many to many marketing;

    Sammanfattning : Framväxten av en ny kundlogik, orsakad av teknikens framfart, har tvingat företag och organisationer att hitta nya tillvägagångssätt för att nå potentiella medlemmar eller kunder. Sociala medier är ett fenomen som har utvecklats från att vara ett kommunikationsverktyg för privatpersoner, till att bli ”ett nödvändigt ont” och en viktig del av marknadskommunikationen för många företag. LÄS MER

  5. 20. Smittsam marknadsföring i sociala medier : En studie kring hur två organisationer marknadsför sig interaktivt i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Johanna Elf; Rebecka Andersson Lööv; [2011]
    Nyckelord :Social media; interactivity; marketing; Web 2.0; Sociala medier; interaktivitet; marknadsföring; Web 2.0;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks två svenska ideella organisationer utifrån hur de marknadsför sig i sociala medier. Utgångspunkten ligger i olika teorier om hur Internet i och med Web 2.0 blivit en plattform för social interaktion och vilka sociala medier som når ut till många människor. LÄS MER