Sökning: "marknadsföring i ideella organisationer"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden marknadsföring i ideella organisationer.
21. Att marknadsföra kommunal utemiljö
Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)Sammanfattning : Marknadsföring är en viktig del av företagssektorn och har på de senare åren blivit allt viktigare för icke kommersiella1 och ideella organisationer. Det är viktigt att icke kommersiella och ideella organisationer har en strategi med sin marknadsföring. LÄS MER
22. Varumärken i ideella organisationer : Varumärkeshantering i ideella organisationer i Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera varumärkeshanteringen i olika ideella organisationer i Sverige. Metod: I denna uppsats har författarna använts sig av kvalitativa metoder samt utgått från en abduktiv ansats. De primära data är fem intervjuer med fem ideella organisationer i Sverige som arbetar för olika ändamål. LÄS MER
23. Sociala allianser - gränsöverskridande samarbete
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Statliga och kommunala myndigheter, liksom privata företag och ickevinstdrivande organisationer verkar idag för att bekämpa samhällsproblem och negativa beteenden såsom drogberoende, rökning och dåliga matvanor. För att påverka samhället i en positiv inriktning kommuniceras hälsofrämjande och sociala budskap på olika sätt, dock med varierande framgång. LÄS MER
24. För friidrott - i tiden : Fallstudie av ett idrottsförbund i förändring
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Svenska idrottsförbund konkurrerar idag om allt från medieexponering och sponsorer till aktiva utövare och publik på evenemangen. Svenska Friidrottsförbundet (SFIF) har genom en marknadsundersökning fått reda på vilka kärnvärden konsumenter associerar friidrotten med vilka visade sig vara sund, kul och familjeorienterad. LÄS MER
25. HUR FÖRETAG GÅR TILL VÄGA FÖR ATTVÄLJA KÄNDA PERSONER TILL ENREKLAMKAMPANJ
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens företagsvärld är användningen av kända personer i marknadsföring mycket vanlig (Erdogan 1999, s 291). Tidigare studier visar att fördelarna med att använda celebriteter i samband med marknadsförning är många (Till & Shimp 1998). LÄS MER