Sökning: "marknadsföring i ideella organisationer"
Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden marknadsföring i ideella organisationer.
6. Rörlig infografik : Ett sätt att sticka ut i flödet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur ideella organisationer kan använda sig av rörlig infografik i sin marknadsföring på sociala medier för att väcka uppmärksamhet och intresse kring sitt arbete. Studien har gjorts i samarbete med den ideella organisationen Hand in Hand och praktiska exemplen har utformats baserat på Hand in Hands verksamhet. LÄS MER
7. Att kommunicera som en ideell organisation : En surveystudie om marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie behandlar ideella organisationer inom den svenska ideella sektorn samt deras prioriteringar av val i marknadsföring i form av marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder. Ideella organisationer bedriver verksamhet utan vinstsyfte och har ofta som mål att sprida ett budskap, en vision, ett uppdrag eller att hjälpa till i olika sammanhang. LÄS MER
8. Den ideella identiteten : En kvalitativ studie över den ideella organisationen Erikshjälpens varumärkesidentitet och varumärkesimage
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning visar att varumärkesbyggande är viktigt hos kommersiella organisationer för att sticka ut framför konkurrenter, det finns dock begränsad forskning om varumärkesbyggande i ideella organisationer i Sverige. Det är viktigt att varumärkesidentiteten; hur företaget vill bli uppfattade, överensstämmer med varumärkesimagen; konsumentens uppfattning, då det skapar konkurrensfördelar. LÄS MER
9. This is not a porcelain swan : A graphic campaign concept for second hand stores with charity purpose
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Konsumtionen i världen ökar och ett sätt att motverka den miljöpåverkan det medför är återanvändning genom second hand. Många second hand-verksamheter har välgörenhetssyfte och för att uppmuntra till köp krävs god marknadsföring samt ett starkt varumärke och där spelar butiken en central roll. LÄS MER
10. Donationer genom innovativa metoder : Vägen till fler företagsgivare för en ideell organisation
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Abstract Purpose: Innovation contribution • The purpose of this diploma thesis is to develop, for Läkarmissionen, an innovative fundraising method for increasing donations from businesses. Knowledge contributions • The purpose is also to examine how the innovation process could be run in non-profit organizations. LÄS MER