Sökning: "marknadsföring i kina"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden marknadsföring i kina.

  1. 1. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lova Barthelson; My Persson; [2023]
    Nyckelord :Color; China; Sweden; culture; marketing; cross-cultural; consumer behavior; Färg; Kina; Sverige; kultur; marknadsföring; tvärkulturell; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER

  2. 2. Real Estate Tokenization Based on the Blockchain

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Yanjiang Lu; [2022]
    Nyckelord :Real Estate Tokenization; Blockchain; Smart Contract; CAPM; Fastighetstokenisering; Blockchain; Smarta Kontrakt; CAPM;

    Sammanfattning : Real estate is one of the largest assets in the world, but it is also synonymous with low liquidity. Tokenization of real estate emerged in the era of real estate 4.0 as technological innovation to counter the low liquidity, long and expensive transaction process, and high entry threshold of the real estate industry. LÄS MER

  3. 3. Dancing and learning about astrophysics : A case study on user behavior of students in Sweden using TikTok and the app's impact on their lives

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alper Kaya; [2022]
    Nyckelord :Words: s ocial media; TikTok; algorithm; user behavior; persuasive technology; privacy; case study; s ociala medier; TikTok; algoritm; användarbeteende; pers uasive technology; integritet; fallstudie;

    Sammanfattning : The social media app TikTok, owned by the Chinese Company ByteDance, has become a worldwide success with over one billion monthly active users due to an algorithm that enables users to consume individually tailored content. However, it was also part of pol itical confrontations between countries like the USA and China due to allegedly security risks. LÄS MER

  4. 4. Kulturell anpassning : En fallstudie om hur ett globalt modeföretag beaktar nationella kulturskillnader vid internationell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Zakhour; Hanna Lundström; [2021]
    Nyckelord :Lyxkonsumtion; modeföretag; anpassning; standardisering; Kina; kulturell anpassning; internationell marknadsföring;

    Sammanfattning : Kulturella skillnader världen över leder till att företag väljer mellan standardisering och anpassning av marknadsföringsstrategier i internationaliseringsprocessen. Denna fallstudie undersöker hur modeföretaget Gucci anpassar eller standardiserar sin marknadsföring beroende på den nationella kulturen, mer specifikt den italienska och den kinesiska kulturen. LÄS MER

  5. 5. Analysis of Chinese millennial consumers' preference for online advertising channel in China

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Liwen Zhang; Jinjing Song; Xinyu Li; [2020]
    Nyckelord :Online advertising channel; preference; preference difference; Chinese millennial; Taobao user;

    Sammanfattning : An increasing number of foreign companies want to enter the Chinese market. Online advertising is one of the indispensable means of the company's operation and marketing, and foreign companies poorly understood the online advertising channels in China. LÄS MER