Sökning: "marknadsföring i kina"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden marknadsföring i kina.
16. Svensk Kinamat : Export av svenska livsmedel till Kina
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Som en följd utav den växande efterfrågan för importerade livsmedel i Kina, finns det idag ett par svenska livsmedelsföretag som exporterar svenska livsmedel till Kina. Den ständigt växande ekonomin i Kina har skapat nya konsumentbehov och öppnat nya möjligheter för utländska företag att sälja sina inhemska produkter till landet med en enormt växande marknad. LÄS MER
17. Made in China- Kinesiska lastvagnars varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Den viktigaste förmågan en marknadsförare behöver är kapaciteten att bygga, underhålla, utveckla och skydda varumärken. Varumärken har idag en livsviktig roll för tillverkare av alla sorters produkter.För att lyckas på den globala marknaden räcker det inte med en bra produkt eller kvalitet. LÄS MER
18. Att köpa i Kina: En studie om hur och varför svenska företag fördjupar sina inköp i Kina
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : China is one of the fastest growing markets of today and attracts billions of dollars in foreign direct investments. Swedish companies have not been late to follow and operate on the Chinese market driven by opportunities in sales, production, and sourcing. LÄS MER
19. Kulturella skillnader mellan hemsidor och deras inverkan på internationell marknadsföring
Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : Kubera Production som har sitt kontor i Skellefteå är en strategisk kommunikationsbyrå som interesserar sig för hur kulturella skillnader mellan hemsidor kan analyseras och dokumenteras. Inledningsvis presenteras de två frågorna som ligger bakom den här rapporten. LÄS MER
20. The power of allocation : A case study at a company concerning the differences in total production costs between Sweden and China.
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Background: China is one of the most popular countries to relocate and outsource production units to. This country has a big advantage when it comes to the manual working cost which is very low. This difference between Sweden and China is huge; the cost of the manual working force is less than one twentieth of the Swedish. LÄS MER