Sökning: "marknadsföring i kina"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden marknadsföring i kina.

  1. 16. Svensk Kinamat : Export av svenska livsmedel till Kina

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Patricia Serti; Fredrik Österlin; [2011]
    Nyckelord :China; Sweden; Export; Food; Internationalisation; Culture; Relationship marketing; Brand management; Sensory marketing; Kina; Sverige; Export; Livsmedel; Internationalisering; Kultur; Relations-marknadsföring; Brand management; Sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Som en följd utav den växande efterfrågan för importerade livsmedel i Kina, finns det idag ett par svenska livsmedelsföretag som exporterar svenska livsmedel till Kina. Den ständigt växande ekonomin i Kina har skapat nya konsumentbehov och öppnat nya möjligheter för utländska företag att sälja sina inhemska produkter till landet med en enormt växande marknad. LÄS MER

  2. 17. Made in China- Kinesiska lastvagnars varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Simon Fransson; [2010]
    Nyckelord :indirekt export; direkt export; positionering; country of orgin; segment; internationella marknader; varumärke;

    Sammanfattning : Den viktigaste förmågan en marknadsförare behöver är kapaciteten att bygga, underhålla, utveckla och skydda varumärken. Varumärken har idag en livsviktig roll för tillverkare av alla sorters produkter.För att lyckas på den globala marknaden räcker det inte med en bra produkt eller kvalitet. LÄS MER

  3. 18. Att köpa i Kina: En studie om hur och varför svenska företag fördjupar sina inköp i Kina

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nina Sundén; Anna Beijer; [2009]
    Nyckelord :sourcing; china; internationalization; process;

    Sammanfattning : China is one of the fastest growing markets of today and attracts billions of dollars in foreign direct investments. Swedish companies have not been late to follow and operate on the Chinese market driven by opportunities in sales, production, and sourcing. LÄS MER

  4. 19. Kulturella skillnader mellan hemsidor och deras inverkan på internationell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Amira Mulahusic; [2008]
    Nyckelord :Kultur; Webbdesign; Marknadskommunikation; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Kubera Production som har sitt kontor i Skellefteå är en strategisk kommunikationsbyrå som interesserar sig för hur kulturella skillnader mellan hemsidor kan analyseras och dokumenteras. Inledningsvis presenteras de två frågorna som ligger bakom den här rapporten. LÄS MER

  5. 20. The power of allocation : A case study at a company concerning the differences in total production costs between Sweden and China.

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Nicklas Ericsson; Tommy Brehmer; [2007]
    Nyckelord :Absorption costing; allocation; overhead cost; cost accounting; variable costing; full costing.; Självkostnadskalkyl; allokering; overheadkostnad; kostnadskalkylering; bidragskalkylering.;

    Sammanfattning : Background: China is one of the most popular countries to relocate and outsource production units to. This country has a big advantage when it comes to the manual working cost which is very low. This difference between Sweden and China is huge; the cost of the manual working force is less than one twentieth of the Swedish. LÄS MER