Sökning: "marknadsföring i välgörenhetsorganisationer"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden marknadsföring i välgörenhetsorganisationer.

  1. 6. Types of ads within humanitarian charities - How do they affect people?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Jennifer Gärdström; Hanna Lundberg; [2016]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; visuell retorik; välgörenhet; humanitära välgörenhetsorganisationer; annons; bild; text; reklamtext; copywriting; kommunikation; retorik; marknadsföring;

    Sammanfattning : Just nu är miljontals människor världen över i akut behov av hjälp och stöd. Det finns idag en stor mängd humanitära välgörenhetsorganisationer som arbetar med just detta. LÄS MER

  2. 7. Den Moraliska Kompassen – En guide till marknadsföring av välgörenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linn Albertsson; Emelie Ljung; [2016]
    Nyckelord :charity; marketing; trust; välgörenhet; marknadsföring; förtroende;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tidigare studier visar en ökad misstro till välgörenhetsorganisationer samtidigt som det ökade antalet organisationer ökar konkurrensen mellan organisationerna om bidragsgivarnas donationer. Detta ställer krav på välgörenhetsorganisationer att marknadsföra sig för att nå ut till allmänheten. LÄS MER

  3. 8. Välgörenhetsorganisationer i sociala medier : En studie om e-kundlojaliteten att förbättra

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Caroline Karlsson; Dejan Matejic; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; välgörenhetsorganisationer; marknadsföring; relationsmarknadsföring; kundlojalitet; kundtillfredsställelse; kundförtroende; internet; facebook; instagram; twitter; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån e-kundlojalitetsbegreppet utvärdera hur välgörenhetsorganisationer i dagsläget arbetar med sociala medier liksom hur de kan förbättra gåvogivarnas e-kundlojalitet genom sociala medier. Metod: Våra metoder har både kvalitativa och kvantitativa inslag och består av intervjuer med personal från fyra olika välgörenhetsorganisationer som är väl insatta i arbetet med sociala medier liksom innehållsanalyser av organisationernas profilsidor i sociala medier. LÄS MER

  4. 9. Välgörenhetsorganisationer och marknadsföringsstrategier i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Eriksson; Hama Karim Pavel; [2014]
    Nyckelord :Social media; marketing strategies; charities; communications; Brand trust; Sociala medier; marknadsföring; kommunikation; välgörenhet; förtroende;

    Sammanfattning : Välgörenhet är något som har ökat de senaste 30 åren och 2008 slogs det ett världs rekord i insamling till välgörenhetsändamål. Med flera organisationer som ägnar sig åt välgörenhet kan det bidra till att konkurrensen hårdnar i mellan dem. LÄS MER

  5. 10. Välgörenhetsorganisationers användning av sociala medier för ökat givande via mobiltelefoner

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Richard Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Mobile applications; social media; social interaction; social marketing; Facebook; word of mouth; charity; Mobilapplikationer; sociala medier; social interaktion; social marknadsföring; Facebook; word of mouth; välgörenhet;

    Sammanfattning : Allt fler människor använder sig av sociala medier via sina mobiltelefoner. Mobiltelefonernas egenskaper tillåter användarna att kommunicera på ett snabbt och platsoberoende sätt. Flera stora välgörenhetsorganisationer i Sverige har börjat mobilanpassa sina hemsidor. LÄS MER