Sökning: "marknadsföring inom offentlig sektor"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden marknadsföring inom offentlig sektor.

  1. 1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  2. 2. Att vara en attraktiv arbetsgivare i offentlig sektor : En studie om hur Älvsbyns kommun kan arbeta för att stärka sitt arbetsgivarvarumärke avseende lärare

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ella Sundqvist; Maja Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; Employer attractiveness; kompetensutveckling; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Studien undersöker Älvsbyns kommuns arbetsgivarvarumärkning avseende lärare och berör frågan kring hur kommunen kan säkerställa dess kompetensförsörjning. Undersökningen är av kvalitativ karaktär och bygger på semistrukturerade intervjuer där fem verksamma lärares åsikter och tankar lyfts fram i relation till tidigare forskning. LÄS MER

  3. 3. Strategisk kommunikation inom Region Kronoberg : -  Sociala medier som ett kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Elin Severin; Eriksson Tilda; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; Region Kronoberg; participation; understanding; social media; marketing.; Strategisk kommunikation; Region Kronoberg; delaktighet; förståelse; sociala medier; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Social media has changed the way organizations communicate with its audience and therefore they have also had to change their strategies and how they are using social media in their business. This study contributes with information on how an organization in the Swedish public sector has integrated social media into its strategic communication. LÄS MER

  4. 4. Att kämpa mot gamla rykten : En kvalitativ studie om arbetet med employer branding inom offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskap

    Författare :Tea Bergman; Elin Carlsson; [2020]
    Nyckelord :employer branding; arbetsgivarvarumärke; offentlig sektor; kommunal arbetsgivare; kommunikation; marknadsföring;

    Sammanfattning : Undersökningen är till för att klargöra hur arbetet med employer branding bedrivs av kommunala arbetsgivare samt hur det arbetet upplevs av medarbetare inom kommunerna. Studien belyser där­med både arbetsgivarnas och medarbetarnas perspektiv. LÄS MER

  5. 5. KOMMUNIKATION OCH STRESS - EN STUDIE OM FÖRMÅNSSYSTEMET INOM SJUKVÅRDEN

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Rebecka Simonsson; Louise Andersson; [2016-01-05]
    Nyckelord :förmånssystem; arbetstillfredsställelse; Effort-Reward Imbalance model; välmående; informations- och kommunikationskanaler; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka uppfattningar och tolkningar hos sjuksköterskor och undersköterskor gällande förmånssystemet på ett sjukhus inom offentlig sektor. Med hjälp av intervjuer ska vi se om det är på grund av bristen av kommunikation som inte förmånnsystemet utnyttjas samt kunna sänka den upplevda stressen genom förmånssystemet. LÄS MER