Sökning: "marknadsföring internationellt volvo"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden marknadsföring internationellt volvo.

  1. 1. Svenska modeföretags internationalisering : Påverkas varumärket och företagets image?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Sjöblom; Andreas Kärrfelt; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidigare har det framförallt varit företag som IKEA, Ericsson och Volvo som expanderat utomlands och branscher såsom musik, telekommunikation och skogsindustri som stått för exporten men idag väljer även många svenska modeföretag att expandera sin verksamhet utomlands. När ett företag etablerar sig på andra marknader ställs det inför andra förutsättningar, exempelvis; kulturella olikheter, skilda konsumtionsmönster och preferenser. LÄS MER

  2. 2. Standardisering och anpassning - En studie av Volvos marknadsföring i Europa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Mårtensson; Malin Olsson; Victoria Sandberg; Anna Sjödin; [2002]
    Nyckelord :standardisering; anpassning; euro-consumer; pan-europeisk marknadsföring; Volvo; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att redogöra för ett internationellt företags marknadsföringsstrategi på den europeiska marknaden, i det här fallet Volvos, sett ur ett standardiserings- och anpassningsperspektiv. Metod: Vi har genomfört en litteraturstudie för att få en teoretisk grund för arbetet. LÄS MER