Sökning: "marknadsföring intersport"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring intersport.

  1. 1. Låt kunden göra valet : En explorativ studie om CSR inom sporthandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hannah Karlsson; Alexandra Pettersson; [2015]
    Nyckelord :CSR; hållbarhet; marknadsföring; konsumentbeteende; sporthandeln;

    Sammanfattning : Syfte & forskningsfråga: Syftet med vår studie är att få en djupare förståelse för den roll Corporate Social Responsibility (CSR) har i sporthandeln genom att undersöka och analysera den vikt företag inom sporthandeln lägger vid CSR. Vidare är syftet att undersöka konsumenters syn på CSR inom sporthandeln och de faktorer som påverkar konsumenters köpbeteenden, samt näringslivsorganisationers analys av CSR:s nuvarande och framtida roll. LÄS MER

  2. 2. Könsstereotyper i sportreklam : Hur påverkar könsstereotyper i reklam konsumenters känslor inför ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Arvidsson; Matilda Sonesson; [2015]
    Nyckelord :Gender; sex; marketing; stereotypes; advertisement; Genus; kön; marknadsföring; stereotyper; reklam;

    Sammanfattning : Today, we are surrounded by stereotypical representations of gender in advertising. We have chosen to focus on the question: What can the use of gender stereotypes result in and what are the motives for companies not to use gender stereotypes in advertising? The aim is to discuss how and why companies use gender stereotypes in their advertising and what the consequences are. LÄS MER

  3. 3. Vanebeteende - Det lojala beteendet?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johanna Sevonius; Louise Karlsson; [2012]
    Nyckelord :customer loyalty; market entry; incumbents; switching barriers; past purchase behavior;

    Sammanfattning : The Swedish sports retail industry has experienced extensive growth during the last decade, and this has attracted new entrants to the market, both start-ups and international followers. This has inevitably put more pressure on incumbents, which are now confronted with major challenges as how to retain their customers and market shares. LÄS MER

  4. 4. Vad är det som krävs?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofie Klingener; Mikaela Täpp; [2012]
    Nyckelord :CSR; etik; environment; ethics; marketing; sustainability; miljö; marknadsföring; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Problem - Det är ingen nyhet att människor idag överkonsumerar och att jordens resursersakta börjar tyna bort. Klädindustrin är ständigt i debatt om mänskliga rättigheter angåendeproduktionen. Barnarbete, långa arbetstider och farliga arbetsplatser är exempel på vad somdiskuteras. LÄS MER

  5. 5. Customer Loyalty Research : Can customer loyalty programs really build loyalty?

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Maiju Romppanen; Cecilia Kellgren; Ladan Moradi; [2007]
    Nyckelord :Customer loyalty programs; customer clubs; Customer relationship management; customer loyalty; loyalty; Relationsmarknadsföring; Kundlojalitets program; Kundlojalitet; Loja-litet; detaljhandel;

    Sammanfattning : Background: During the last decades the efforts to foster customer relationships have become important due to increased competition in the consumer markets. One of the most popular strategies have been to introduce customer loyalty programs which are believed to enhance the customer loyalty. LÄS MER