Sökning: "marknadsföring intervju frågor"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden marknadsföring intervju frågor.

  1. 6. Uppkomsten av strukturella förändringar vid implementering av e-handel : en analys av strukturförändringar inom SME

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marcus Backlund; Erik Dahlberg; Simon Svensson; [2014]
    Nyckelord :e-handel; strukturförändringar; SME; organisationsteori; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : De senaste åren har den internetbaserade försäljningen ökat i Sverige. För företag inom detaljhandeln innebär den geografiska begränsningen ett hinder för fortsatt tillväxt. E-handel möjliggör tillgänglighet till en större marknad, vilket framförallt gynnar mindre företag. LÄS MER

  2. 7. Grönyteopinion : hur väcker man intresse för stadsgrönska?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Helge Björnsson; [2013]
    Nyckelord :grönyta; stadsgrönska; opinion; medborgarsamverkan; marknadsföring; parkförvaltning; PR;

    Sammanfattning : De första allmänna parkerna skapades på privata initiativ. Länge handlade parkförvaltning främst om ren förvaltning av utemiljöerna. Under 80-talet skedde ett skifte i synen på parkförvaltningarnas arbetsuppgifter. LÄS MER

  3. 8. Företags användning av tävlingar på sociala medier : Hur har sociala medier förändrat livsmedelsföretags tävlingar?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Diana Oldenburg; Anna Tjörnebro; [2012]
    Nyckelord :Facebook; livsmedelsföretag; marknadsföring; sociala medier; tävlingar; medieteknik;

    Sammanfattning : This study has examined how social media has changed food companies way of holding contests. The study examines how food companies use contests with the help of social media and how they used to do the contests before the use of social media. LÄS MER

  4. 9. Stockholmsstrategin och evenemangen : En kvalitativ studie om två eventföretag och Stockholmsstrategin

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lisa Braafnäs; Evelina Brihall; [2012]
    Nyckelord :Strategy; the Stockholm Strategy; events; marketing; Strategi; Stockholmsstrategin; event; evenemang; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om ett eventföretag skulle kunna arbeta utifrån marknadsföringsprojektet Stockholmsstrategin. Utifrån teorier om evenemang och strategier och med hjälp av teorier om image, värdskap, mötesindustrin samt konsulten, ämnar vi analysera och problematisera ovan nämnda eventföretag och Stockholmsstrategin. LÄS MER

  5. 10. Butikskommunikationens viktiga roll

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Stina Paavola; Fanny Wimby; [2012]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering; konsument; relation; in-store communication; merchandising; consumer; relationship;

    Sammanfattning : Studien är främst till för att bringa klarhet i hur en butik bör arbeta med visuell marknadsföring för att nå konsumenten och skapa en positiv reaktion hos denne. Vi har dessutom undersökt vikten av relationen till kunden, och hur företaget arbetar med det genom relationsmarknadsföring. LÄS MER