Sökning: "marknadsföring intervju frågor"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden marknadsföring intervju frågor.
6. Uppkomsten av strukturella förändringar vid implementering av e-handel : en analys av strukturförändringar inom SME
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : De senaste åren har den internetbaserade försäljningen ökat i Sverige. För företag inom detaljhandeln innebär den geografiska begränsningen ett hinder för fortsatt tillväxt. E-handel möjliggör tillgänglighet till en större marknad, vilket framförallt gynnar mindre företag. LÄS MER
7. Grönyteopinion : hur väcker man intresse för stadsgrönska?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : De första allmänna parkerna skapades på privata initiativ. Länge handlade parkförvaltning främst om ren förvaltning av utemiljöerna. Under 80-talet skedde ett skifte i synen på parkförvaltningarnas arbetsuppgifter. LÄS MER
8. Företags användning av tävlingar på sociala medier : Hur har sociala medier förändrat livsmedelsföretags tävlingar?
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : This study has examined how social media has changed food companies way of holding contests. The study examines how food companies use contests with the help of social media and how they used to do the contests before the use of social media. LÄS MER
9. Stockholmsstrategin och evenemangen : En kvalitativ studie om två eventföretag och Stockholmsstrategin
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om ett eventföretag skulle kunna arbeta utifrån marknadsföringsprojektet Stockholmsstrategin. Utifrån teorier om evenemang och strategier och med hjälp av teorier om image, värdskap, mötesindustrin samt konsulten, ämnar vi analysera och problematisera ovan nämnda eventföretag och Stockholmsstrategin. LÄS MER
10. Butikskommunikationens viktiga roll
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Studien är främst till för att bringa klarhet i hur en butik bör arbeta med visuell marknadsföring för att nå konsumenten och skapa en positiv reaktion hos denne. Vi har dessutom undersökt vikten av relationen till kunden, och hur företaget arbetar med det genom relationsmarknadsföring. LÄS MER