Sökning: "marknadsföring kännedom"
Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden marknadsföring kännedom.
1. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER
2. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER
3. Konsumtionssamhällets påverkan på individers privata skuldsättning : En kvalitativ studie om unga kvinnors attityd och inställning av att använda sig av konsumtionskrediter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The consumer society is developing at a rapid pace, which also applies to today’s digitalization. As a result, new payment methods, such as installments and invoices, have become readily available and many companies are profiting and therefore encouraging consumers to use them. LÄS MER
4. Startup-företag och digitala marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om hur B2C startup-företag använder digital marknadsföring för att klara av startup-fasen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Digitaliseringen har medfört nya möjligheter för startup-företag, som Sverige årligen ser en ökning utav. Den digitala marknadsföringen har öppnat upp nya möjligheter för startup-företagen att nå ut till konsumenter på nya innovativa sätt. Även om digitaliseringen gett upphov till många möjligheter, har utmaningarna blivit fler. LÄS MER
5. Individanpassad marknadsföring och konsumenternas attityder gentemot det : huruvida konsumenter anser att den är integritetskränkande?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att få en uppdriven förståelse kring individanpassad marknadsföring genom att undersöka konsumenternas attityder gentemot den. Där konsumenters uppfattning och kännedom kring företags användning av personlig information i marknadsföringssyfte analyseras. LÄS MER