Sökning: "marknadsföring kött"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden marknadsföring kött.
1. 50 shades of green: Leder miljöomsorg till skepsis eller gillande av grön reklam?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var explorativt och ämnade undersöka ifall det fanns ett direkt samband mellan miljöomsorg och skepsis mot grön bil-, kött- och klädreklam ur ett generellt perspektiv. 90 personer deltog i en enkätundersökning och den erhållna kvantitativa data analyserades med korrelations- och regressionsanalyser. LÄS MER
2. I choose Swedish! Or do I? : a case study at supermarkets concerning how managers market food produced in Sweden
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : In Sweden, the population is encouraged to choose food produced in Sweden. This is encouraged since food produced in Sweden includes many sustainable advantages like Sweden’s good conditions for cultivation, the food is produced in a safe way with low antibiotic use and good animal welfare. LÄS MER
3. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. LÄS MER
4. Ökad djurvälfärd i Europa, ett konkurrenshot mot svensk grisproduktion?
M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Sedan vi började studera på SLU har vi fått upp ögonen för den internationella konkurrensen för svensk grisproduktion. Syftet med denna studie är att kartlägga om det finns koncept på den europeiska marknaden som kan konkurrera med svenska produkter. LÄS MER
5. Bonden i skolan – granskad ur en faktamässig och pedagogisk synvinkel
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and ManagementSammanfattning : From the late 1800s to late 1900s, the degree of urbanization increased from 15% to 80%. Today, 85 % of Sweden´s population live in cities (Svanström, 2015). As little as 172 700 (Jordbruksverket, 2015a) of Sweden´s total 4 962 000 employed people (SCB, 2015c) work with farming in different contexts. LÄS MER