Sökning: "marknadsföring kött"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden marknadsföring kött.

  1. 1. 50 shades of green: Leder miljöomsorg till skepsis eller gillande av grön reklam?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Dararath Vongnongvar; [2022-02-04]
    Nyckelord :grön reklam; miljöpsykologi; skepsis; grön marknadsföring; konsumentattityder; konsumnetbeteende; miljöengagemang; miljöomsorg; greenwashing; consumer attitudes; consumer behavior; green products; green marketing; environmental psychology; scepticism; green advertising; environmental attitude;

    Sammanfattning : Syftet med studien var explorativt och ämnade undersöka ifall det fanns ett direkt samband mellan miljöomsorg och skepsis mot grön bil-, kött- och klädreklam ur ett generellt perspektiv. 90 personer deltog i en enkätundersökning och den erhållna kvantitativa data analyserades med korrelations- och regressionsanalyser. LÄS MER

  2. 2. I choose Swedish! Or do I? : a case study at supermarkets concerning how managers market food produced in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; Saga Sjöling; [2020]
    Nyckelord :sustainable marketing strategies; Swedish food; nudging; 4C’s; labeling; sustainability; ICA; locally produced food; dairy; meat;

    Sammanfattning : In Sweden, the population is encouraged to choose food produced in Sweden. This is encouraged since food produced in Sweden includes many sustainable advantages like Sweden’s good conditions for cultivation, the food is produced in a safe way with low antibiotic use and good animal welfare. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Olle Andersson; Vilhelm Linde; [2019]
    Nyckelord :inbound marketing; word-of-mouth; köttlådor; närproducerat; digitalisering; sociala medier; marketing channels;

    Sammanfattning : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. LÄS MER

  4. 4. Ökad djurvälfärd i Europa, ett konkurrenshot mot svensk grisproduktion?

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Oscar Hilmér; Cecilia Klasson; [2017]
    Nyckelord :svensk grisproduktion; välfärdskoncept; djurskyddslagen; svenskt kött; knorr; fixering; halm;

    Sammanfattning : Sedan vi började studera på SLU har vi fått upp ögonen för den internationella konkurrensen för svensk grisproduktion. Syftet med denna studie är att kartlägga om det finns koncept på den europeiska marknaden som kan konkurrera med svenska produkter. LÄS MER

  5. 5. Bonden i skolan – granskad ur en faktamässig och pedagogisk synvinkel

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Författare :Elin Wejdmark; [2016]
    Nyckelord :Bonden i skolan; elev; inlärning; kunskap; The farmer in school; student; learning; knowledge;

    Sammanfattning : From the late 1800s to late 1900s, the degree of urbanization increased from 15% to 80%. Today, 85 % of Sweden´s population live in cities (Svanström, 2015). As little as 172 700 (Jordbruksverket, 2015a) of Sweden´s total 4 962 000 employed people (SCB, 2015c) work with farming in different contexts. LÄS MER