Sökning: "marknadsföring konkurrens pris kvalitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring konkurrens pris kvalitet.

  1. 1. En studie om varumärkesidentitet ochvarumärkesimage inom utbildningssektorn

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :SHIMAN ZARIFNEJAD; DANJELA VUKOVIC; MARIELLE VÄGERMARK; [2010]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesanalys;

    Sammanfattning : Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 poäng Författare: Danijela Vukovic, Marielle Vägermark, Shiman Zarifnejad Handledare: Cecilia Erixon Titel: En studie om varumärkesidentitet och varumärkesimage inom utbildningssektorn   Bakgrund: I en tid där utbudet är större än efterfrågan och det råder en ständigt växande konkurrens bland företagen, ökar vikten i att ha ett starkt varumärke. Det är via varumärket som konsumenten kan erhålla information om produktens pris, kvalitet och funktion. LÄS MER

  2. 2. Exklusiva varumärken - exklusivitetens krav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Damljanovic Dragana; Elisa De Toro; [2008]
    Nyckelord :exklusivitet; 7p; storytelling; Trade; Handel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Alltfler människor har idag råd att unna sig något exklusivt och det finns en växande konkurrens på marknaden. Det finns därför också många böcker inom marknadsföring som talar om för företag hur de kan göra för att nå framgång med sina varumärken. LÄS MER

  3. 3. Inträdesbarriärer på den svenska snusmarknaden

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Roos; Anders Harlin; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under det nya seklets början har den svenska snusmarknaden karaktäriserats av en ökande konkurrens efter att under en lång period i princip ha varit en monopolmarknad för det tidigare statliga bolaget Swedish Match. Uppsatsen har syftat till att undersöka de inträdesbarriärer som uppstickarna mött i sina försök att penetrera en marknad som karaktäriseras av ovanligt hög varumärkeslojalitet, marknadsföringsförbud och i vissa fall distributionssvårigheter och därefter analysera hur dessa kan övervinnas med hjälp av marknadsföringsverktyg. LÄS MER