Sökning: "marknadsföring konsulttjänster"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring konsulttjänster.

  1. 1. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER

  2. 2. Expertis, välvilja och integritet. Kontextens inverkan på hur förtroende uppfattas vid köp av konsulttjänster.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Svensson; Martin Erlandsson; Patrik Johansson; [2013]
    Nyckelord :Förtroende; konsulttjänster; inköpare; Business-to-Business B2B ; kontextberoende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Expertis, välvilja och integritet. Kontextens inverkan på hur förtroende uppfattas vid köp av konsulttjänster Seminariedatum: 2013-01-17 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i Marknadsföring på Kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Fredrik Svensson, Martin Erlandsson, Patrik Johansson Handledare: Lars Carlman Fem nyckelord: Förtroende, konsulttjänster, inköpare, Business-to-Business (B2B), kontextberoende. LÄS MER

  3. 3. Användning av forskning för att skapa förtroende gentemot kunden : En studie kring tre konsultföretags motiv beträffande användning av akademisk forskning i sin verksamhet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Åhlman; Susanna Gärdek; [2011]
    Nyckelord :akademisk forskning; referenser; förtroende; managementkonsultföretag; intern marknadsföring; extern marknadsföring; interaktiv marknadsföring; skapa löften; hålla löften; möjliggöra löften;

    Sammanfattning : Efter den senaste finansiella krisen har efterfrågan på managementkonsulttjänster växt, vilket kan bero på att många organisationer och verksamheter omstrukturerats och omorganiserats för att öka effektiviteten samt förbättra konkurrenskraften. Samtidigt som efterfrågan har tilltagit har också utbudet av olika konsulttjänster ökat och i kampen om marknadsandelar blir det därmed viktigt att managementkonsultföretagen kan utmärka sig samt verkar förtroendeingivande gentemot potentiella kunder. LÄS MER

  4. 4. Consultancy Services : Marketing Strategies for Intangible Services

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Emilie Olsson; [2008]
    Nyckelord :Marketing strategies; services; consultancy services; Marknadsstrategier; tjänster; konsulttjänster;

    Sammanfattning : Den traditionella marknadsföringen med sin marknadsmix har länge varit den dominerande marknadsstrategin där fokus har vilat på att placera produkten på bästa plats och till ett så förmånligt pris som möjligt. När det rör sig om tjänster finns inte samma möjligheter; företagen måste ta till sig nya markandföringsmetoder för att på bästa sätt marknadsföra sina tjänster. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av konsulttjänster - en empirisk studie av designbyråer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Westelindh; Jeanette Mårtensson; Elina Kudule; [2007]
    Nyckelord :Förtroende; konsulttjänster; kundrelationer; osäkerhet; word-of-mouth; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien syftar till att öka förståelsen för hur konsulttjänster i en starkt växande bransch marknadsförs och kommuniceras för att minska osäkerheten i samband med kontraktering och på längre sikt även leda till stabila kundrelationer. För att inhämta djupare information om hur konsulttjänster marknadsförs har vi valt att använda oss av ett kvalitativt angreppssätt med en fallstudieansats i form av små-N-studier. LÄS MER