Sökning: "marknadsföring lindex h m"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden marknadsföring lindex h m.

  1. 1. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELLINOR HALLMAN; DANIELLA FRISCHER; [2013]
    Nyckelord :Segmentering; positionering; differentiering; affärsutveckling och plus-size;

    Sammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER

  2. 2. Cause-Related Marketing : How Swedish fashion retailers increase purchase intentions by doing good

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Aida Bador; Sarah Low Pei San; Meriem Manouchi; [2010]
    Nyckelord :Cause-related marketing; Corporate Social Responsibility; Fashion Retailers; Altruistic Behaviour; Purchase Intention;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate what factors are important when implementing cause-related marketing within the Swedish fashion retail market, in order to change the purchase intention of customers. Cause-related marketing (CRM) is a widely used marketing tool within the Swedish fashion industry. LÄS MER

  3. 3. Celebritet i marknadsföringen : Hur påverkas företaget?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linn Gustafsson; Lina Sporre; [2008]
    Nyckelord :Celebritet; marknadsföring; intern; extern; interaktiv;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is that through a case study, analyze and evaluate whether the customer is high - or low involved and connect with the choice of marketing strategy using a celebrity.This thesis is about how a celebrity can be used in marketing to affect a company's customers. LÄS MER

  4. 4. DE TRE MODEJÄTTARNA : Det gröna arbetet i modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linnéa Edwall; Stina Stark; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Miljöproblematiken i samhället har under de tre senaste decennierna utgjort stort fokus i olika debatter. Idag belyses miljöfrågorna mer än någonsin och kopplas allt mer frekvent samman med vårt ohållbara konsumtionssamhälle. Forskning inom området belyser problematiken kring att vi konsumerar mer än vad vi har råd med. LÄS MER