Sökning: "marknadsföring mäklare"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsföring mäklare.

  1. 1. En studie om sociala medier i förmedlingen : Sociala medier som marknadsföringskanal och dess effekter för enskilda fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Adrian Melengic; Sef Sabah Rashid; [2022]
    Nyckelord :Real estate agents; marketing; social media; work life-balance; Fastighetsmäklare; marknadsföring; sociala medier; work life-balance;

    Sammanfattning : Bakgrund Mäklare som fenomen, det vill säga en aktör som står mellan två parter och försöker hitta en lösning som gynnar båda, är en företeelse som funnits i alla tider. I digitaliseringens tidsålder har mäklare också tagit steget ut på nätet och så även till plattformar för sociala medier, såsom Facebook och Instagram. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av bostadsrätter - En studie om fastighetsmäklarens arbete med segmentering, targeting och positionering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :André Söderberg; Viktor Wiaczek; Maria Ullberg; [2021]
    Nyckelord :Segmentering; Targeting; Positionering; mäklare och Malmö; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. #Mäklare : Ett ramverk för mäklares fortsatta användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Dennis Lantz; [2020]
    Nyckelord :Social media; digital marketing; communication; ethics; Sociala medier; digital marknadsföring; kommunikation; etik;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa ett ramverk för mäklares fortsatta användning av sociala medier med utgångspunkt i digital marknadsföring och relationsbyggande. Sociala medier är fronten mot den digitala omvärlden där kommunikation sker och det finns därför ett stort värde för mäklare att veta hur man borde hantera sin digitala närvaro på ett långsiktigt hållbart sätt för att inte försvinna i bruset av all tillgänglig information. LÄS MER

  4. 4. HOMESTYLING + MÄKLARE = SANT? - En kvalitativ studie om hur homestyling påverkar fastighetsmäklarens tjänsteerbjudande

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Antonia Alan; Elin Hansson; [2020]
    Nyckelord :Home Staging; Real Estate Agent; Service Marketing; Decision-Making Process; High-Involvement Purchase;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to describe how real estate agents use home staging as a marketing tool and whether it is in line with the seller's decision-making process in a condominium sale. The phenomenon is considered interesting to study since a housing transaction is a major financial decision for most households. LÄS MER

  5. 5. Mäklaren, en förmedlande näringsidkare - En studie av ansvaret vid marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Johan Aronsson; [2020]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; ansvar; culpa; oaktsamhet; marknadsföring; fastighetsmäklarlagen; marknadsföringslagen;

    Sammanfattning : Den svenska fastighetsmäklaren är en näringsidkare som förmedlar en uppdragsgivares fastighet eller bostadsrätt. Till skillnad från andra näringsidkare marknadsför han inte sina egna produkter utan uppdragsgivarens privatbostad. Syftet med denna studie är att undersöka vilket ansvar mäklaren då kan ha sin marknadsföring. LÄS MER