Sökning: "marknadsföring marknadsplan"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden marknadsföring marknadsplan.

  1. 1. Enhancing Brand Equity for B2B SME through Social Media : An exploratory descriptive research

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Filip Martinelle; [2017]
    Nyckelord :Social media; Brand equity; customer-based brand equity; Small and medium-sized enterprises SME ;

    Sammanfattning : Through our smartphones, the access to information is higher than ever before. Social media has revolutionized the communication landscape in how we share information and communicate to each other. LÄS MER

  2. 2. Pionjärer inom Golfen : En Marknadsundersökning av Vreta Kloster Golfklubb

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Lundberg; Carina Forslund; Emir Bijelonja; [2013]
    Nyckelord :Golf; Marknadsföring; Marknadsundersökning; Marknadsplan; Marknadsföringsstrategier; Nulägesanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to conduct a market survey in order to form a marketing plan to enhance and communicate the image of Vreta Kloster Golf Club. To accomplish this, the authors conducted a situation analysis on the mentioned club. Data was collected through interviews as well as secondary sources. LÄS MER

  3. 3. En barnlitterär figur från förr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Larissa Dubberke; [2012]
    Nyckelord :kundsegmentering.; bokserie; nostalgi; nylansering; barnbokmarknad; barn- och ungdomslitteratur; marknadsföring; marknadsanalys; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fallstudie av ett förlags marknadsföring av fyra stycken barnböcker som ingår i en serie. Därutöver utvecklas en marknadsplan till utgivningen, vilket förutsätter en analys av barnbokmarknadens statistik och trender. Vidare sker en dokumentation av lanseringsprocessen och en redovisning för förlagets marknadsplan. LÄS MER

  4. 4. Modell för analys och förbättring avförsörjningskedja med hänsyn till ett supply chain- och marknadsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Christoffer Svensson; Tobias Matsson; [2012]
    Nyckelord :Logistik; Marknadsföring; Marknadsplan; supply chain management; modell; förbättringsarbete;

    Sammanfattning : Logistik kan bidra till kostnadsbesparingar bland företag vid användning av resurser, utöver det så kan en framgångsrik logistik ge företag fördelar när det handlar om att skapa värde åt kund. Vid marknadsföring så kan logistik även ha en stor inverkan på hur bra slutresultatet blir (Fuller et al., 1993). LÄS MER

  5. 5. Små ridskolorssyn på marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Anna Lauritsen; [2010]
    Nyckelord :lönsamhet; ridskoleverksamhet; ekonomi;

    Sammanfattning : Den svenska ridskolan är världsunik då det inte finns liknande omfattning av ridskolor i andra länder. Den svenska ridskolan är också unik genom sitt anpassade utbud av ridundervisning till barn, ungdomar och vuxna oavsett social bakgrund. Ridskoleridning är idag en folksport och har därigenom en stor social betydelse för dagens samhälle. LÄS MER