Sökning: "marknadsföring massmedia"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsföring massmedia.

  1. 1. Synliggörandet av Boken kommer : den visuella marknadsföringen och synen på de äldre användarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Madeleine Skoglund; [2022]
    Nyckelord :oken kommer; marketing; elderly; social media; Instagram; ageism; relationship marketing; Gummesson; boken kommer; marknadsföring; äldre; sociala medier; Instagram; ålderism; relationsmarknadsföring; Gummesson;

    Sammanfattning : Massmedia kan påverka människor hur vi ser på världen och dess befolkning och det kan därmed skapa stereotyper. Idag, äldre människor är friskare och lever längre än de gjorde på tjugo år sedan, och det kan leda tillatt de lever ett mer aktivt liv. LÄS MER

  2. 2. Turismens utveckling i ett instabilt Kiev : En studie om destinationsimage i Ukraina

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Hanna Bredlind; Maria Pogulyaylo; [2016]
    Nyckelord :Ukraine; Kiev; tourism; image; safety and political violence; Ukraina; Kiev; turism; image; säkerhet och politisk oro;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to get an idea of how tourism in Ukraine and specifically in the capital, Kiev, changed since the major events in recent years. In 2012 Ukraine and Poland welcomed the big football event Euro 2012 where Kiev was one of the hosting cities. LÄS MER

  3. 3. Den eviga strävan efter idealet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Bogren; Annika Eriksson; Julia Sjöberg; [2016]
    Nyckelord :Identity; Ideal; Culture; Personal brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Den eviga strävan efter idealet En kvalitativ studie om samspelet mellan kvinnliga ideal, konsumenters identitet och personliga varumärken på Instagram Seminariedatum 2016-06-02 Ämne/kurs FEKH29, Examensarbete kandidatnivå, marknadsföring, 15 HP Författare Emma Bogren, Annika Eriksson och Julia Sjöberg Handledare Clara Gustafsson Begrepp Kvinnliga ideal, Personliga varumärken, Identitet, Konsumenter Problem Individers självbild utmanas ständigt av media på grund av de ouppnåeliga ideal som ofta framställs av media. Syfte Syftet med studien är att utifrån forskning kring varumärken, CCT och Self Concept Theory undersöka personliga varumärkens samverkan med kvinnliga ideal och på så vis bidra till forskning kring konsumentbeteende. LÄS MER

  4. 4. Bilden av Dalarna : En text- och bildanalys av hur Dalarna förmedlas till omvärlden.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Malin Augustsson; [2013]
    Nyckelord :Dalarna; marknadsföring; Visit Dalarna; VisitSweden;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur bilden av Dalarna förmedlas genom internet och massmedia. Frågeställning: Hur ser Dalarnas platsmarknadsföring ut via Visit Dalarna? Hur förmedlar kommunikationsföretaget VisitSweden bilden av Dalarna till omvärlden? Hur förmedlas bilden av Dalarna i massmedia? Metod: För att svar kopplade till frågeställningen har en text- och bildanalys använts där icke sannolikhetsurval har legat till grund. LÄS MER

  5. 5. Trädkojan: från lek till business : en studie om Treehotels marknadsföring och identitet/image

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Björn Embertsén; Jon Blomgren; [2013]
    Nyckelord :Marknadsföringsmetoder; marknadsföringskanaler; image; identitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilken typ av marknadsföring som Treehotel använder sig av, samt studera skillnader och likheter mellan Treehotels identitet och imagen som förmedlas i massmedier och sociala medier. Slutsatsen i denna undersökning visar att Treehotel använder marknadsföringsmetoderna storytelling och viral marknadsföring samt använder direkta marknadsföringskanaler och drar nytta av indirekta marknadsföringskanaler. LÄS MER