Sökning: "marknadsföring mercedes"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden marknadsföring mercedes.
1. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER
2. Vad fan är hög standard?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Människor med liknande former av social status tenderar vanligen att föredra liknande produkter. Denna uppsats behandlar utifrån en kvalitativ ansats marknadsföringsmaterial gjort av Mercedes och Skoda. Mercedes marknadsför sig genom att framhäva bilen som en statussymbol. LÄS MER