Sökning: "marknadsföring mogen marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsföring mogen marknad.

  1. 1. Branding in pole position : En kvalitativ fallstudie av branding inom business-to-business på den svenska säkerhetsmarknaden.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Nestor; Frida Ställborn; [2015]
    Nyckelord :Business-to-business; branding; rebranding; brandname; logotype; corporate identity; corporate brandvision; value proposition; corporate image; relationship-building; differentiation; CSR.; Business-to-business; branding; rebranding; varumärkesnamn; logotyp; identitet; varumärkesvision; värdeproposition; image; relationsskapande; differentiering; CSR.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur bör ett företag i säkerhetsbranschen som verkar på en mogen businessto-business marknad agera för att skapa ett nytt starkt varumärke med hjälp av branding? Syfte: Syftet med rapporten är att analysera vikten av branding och betydelsen av att utformaett starkt varumärke inom business-to-business i säkerhetsbranschen. Rapporten syftar äventill att identifiera strategiska rekommendationer som G4S bör ha i åtanke vid skapandet av sitt nya varumärke. LÄS MER

  2. 2. Delad glädje - dubbel glädje? : En kvantitativ studie om co-creations påverkan på relationen och Word-of-Mouth

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Schledermann; Johanna Mann; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med grund i kundens förändrade roll på marknaden har företag på olika sätt tvingats ändra sina produkt- och tjänsterbjudanden för att bättre möta kundens mer specifika önskemål och krav. Något som kommit att bli allt vanligare och användbart är att i varierande utsträckning involvera kunden i processen med att skapa den optimala produkten eller tjänsten. LÄS MER

  3. 3. Tillväxtkrafter i IT-företag : - En benchmarkingstudie kring krafter som har påverkat en framgångsrik tillväxt

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Alexander Burton; John Sjöholm; [2010]
    Nyckelord :Tillväxt; IT-företag; benchmarking;

    Sammanfattning : Medius AB är en svensk aktör inom IT-marknaden med affärsområden inom Workflow, ERP och Consulting. Företaget har upplevt en kraftig tillväxt och med sin egen produkt inom elektronisk fakturahantering, MediusFlow™, har de skaffat sig en unik position på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Intern marknadsföring - En fallstudie inom gymbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Stina Johansson; Jessica Haraldsson; [2008]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; Intern kommunikation; Motivation; Involvering; Mervärdeskapande; Gymkedjor; Relationsmarknadsföring; Lojalitet; Sats;

    Sammanfattning : De stora och etablerade gymkedjorna verkar på en marknad som kännetecknas av att vara mogen och som under de senaste åren blivit utsatt för en ökad konkurrens. Den ökade konkurrensen utgörs utav de nyetablerade lågpriskedjorna. LÄS MER

  5. 5. Ett hus utan böcker är som en kropp utan själ : Faktorer för en traditionell bokhandels överlevnad på en konkurrenssatt marknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jasmine Segmen; Natasha Nwia; [2007]
    Nyckelord :lojalitet;

    Sammanfattning : År 1970 övergick Sverige från att ha fasta bokpriser till fria eftersom de fasta bokpriserna ansågs strida mot konkurrensrätten. Detta var 1900-talets viktigaste händelse i den svenska bokbranschen Därefter började allt fler traditionella bokhandlare att samarbeta och utvidga sin utbud för att generera fördelar inom företaget. LÄS MER