Sökning: "marknadsföring moral"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden marknadsföring moral.
1. Provokation i samtida marknadsföring : en diskursanalys av traditionell svensk nyhetsmedias rapportering av Balenciagas kampanj Gift Shop
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : .... LÄS MER
2. The dual aspects of supplier contribution in sustainable innovation: Yes or No?
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Companies are increasingly motivated to deal with the issue of sustainability not just from a moral standpoint, but also because these issues may be a major root of innovation. To achieve these sustainable innovations, the number of manufacturers who invest in specific resources has been increasing. LÄS MER
3. Personalization-privacy paradoxen : En studie om individanpassad marknadsföring och integritet ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Studien ämnar att skapa en djupare förståelse kring hur personalization-privacy paradoxen behandlas i hotellbranschen utifrån en individanpassad marknadsföring. Metod: Studiens metod innefattar en kvalitativ undersökningsmetod där semistrukturerade intervjuer genomförts med åtta respondenter från hotellbranschen som driver marknadsföringen. LÄS MER
4. Sambandet av Business Intelligence och digital teknik på digital marknadsföring inom universitets informationssystem : En kvalitativ studie som undersöker hur användningen av business intelligence och digital teknik påverkar universitetets digitala marknadsföring i relation till lärosätets informationssystem
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/InformatikSammanfattning : Digital media används av miljontals människor dagligen för att använda olika tjänster. Den digitala utvecklingen är något som universitet kan utnyttja för att på ett smidigare sätt nå ut till sökande studenter samt redan studerande på universitetet. LÄS MER
5. Consumer's Ethical Perception on Greenwashing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background A new way to promote environmentally friendly goods has arisen as the market has evolved. Greenwashing arose from societal pressures and a strong desire for green customers. LÄS MER