Sökning: "marknadsföring mot äldre"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden marknadsföring mot äldre.
1. Covid-19-pandemins påverkan på kollektivtrafiken i Hallands län : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : Covid-19-pandemin har påverkat alla och inte minst kollektivtrafiken i landet kraftigt. Detta har gjort att många regioner och kommuner har tvingats att tänka om vad gäller investeringar och trafikutbud till kollektivtrafiken. LÄS MER
2. Vidareutvecklingen av en interaktiv digital skogsägareplan
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Denna studie har genomförts i samarbete med skogsägareföreningen Norra Skog. Syftet med studien var att redogöra för vilka faktorer som spelar roll i markägares beslutsfattande kring skogsskötsel, samt hur deras medlemsapp kan utvecklas i framtiden. Resultatet i studien kommer användas som underlag vid utformningen av nya tjänster i appen. LÄS MER
3. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER
4. Influencer marketing: Hur det påverkar unga kvinnor i generation Z
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : I takt med att reklamtröttheten ökar i västvärlden växer sig marknadsföringsstrategin influencer marketing allt starkare. Influencers, vilka i grund och botten är helt vanliga människor, har en stor makt på sina sociala medier med tusentals till miljoner följare. LÄS MER
5. Låter du dig påverkas? : En kvantitativ studie om negativ elektronisk word of mouth och dess påverkan på bokningsintentionen av hotell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat hur vi letar efter information, inspireras och kommunicerar med varandra. Fenomenet Word-of-Mouth (WOM) har även den fått en ny betydelse och slagkraft i och med den teknologiska utvecklingen. LÄS MER