Sökning: "marknadsföring mot studenter"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsföring mot studenter.

  1. 1. Spelar det någon roll att vissa betalar? : Organisering och marknadisering under tio år med studieavgifter - Fallet Lunds universitet

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Helene von Wachenfelt; Helle Andresen Pettersson; [2021]
    Nyckelord :tuition fees; organisation; Lund University; marketisation; institution; institutional theory; students as customers; studieavgifter; organisation; Lunds universitet; marknadisering; kundifiering; institution; institutionell teori;

    Sammanfattning : In 2011 Sweden introduced tuition fees for citizens of countries outside the European Union (EU), European Economic Area (EEA) and Switzerland, choosing to study at Swedish universities. The purpose of this thesis has been to explore how institutions of higher education in Sweden has adapted to this change by studying the case of Lund University. LÄS MER

  2. 2. Spelifierings effekt på studiemotivation och fokus med Focus Plant

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sandra Larsson; Johan Nikula; [2021]
    Nyckelord :Spelifiering; motivation; fokus; Focus Plant;

    Sammanfattning : Spelifiering innebär implementation av spelelement i icke-spelmiljöer. Målet med spelifiering är i många fall att öka användarens motivation till att genomföra en aktivitet. LÄS MER

  3. 3. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Sundström; Tim Mårtensson; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship activities; marketing; grocery stores; Sponsring; sponsringsaktivitet; marknadsföring; livsmedelsbutiker;

    Sammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER

  4. 4. Sälja grej med tjej, är det okej? : En kvalitativ studie om konsumenters attityd till reklam medsexualiserade kvinnor

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Viktoria Knutsson; [2018]
    Nyckelord :Advertisement; sexualization; objectification; marketing; women; attitude; sex; Reklam; sexualisering; objektifiering; marknadsföring; kvinnor; attityd; attitydundersökning; sex;

    Sammanfattning : Kvinnors kroppar används ofta i reklam som dekorativa föremål. De skildras ofta iundergivna roller och framställs vanligen som om deras uppgift är att tillfredsställamannen. Det här gör då att kvinnor i reklam ofta objektifieras eller sexualiseras, ochden här typen av reklam har ökat sedan 60-talet. LÄS MER

  5. 5. Öppen innovationsmodell för samarbete mellan företag och universitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Johan Storgärd; [2018]
    Nyckelord :studentutveckling; IDEF0; processutveckling; informationsflöde;

    Sammanfattning : Öppen innovation är ett trendord som uppkommit i världen av entreprenörer, denna trend kan spåras till Henry Chesbourgh som ”myntade” begreppet. Innovation är nå-got som driver en organisations forsknings- och utvecklingsavdelning att utveckla produkter eller affärsidéer. LÄS MER